Dagens ridpass

Idag blev det så sjukt varmt!
Julia åkte hem vid 2-3 tiden och då gick jag ut och solade. Har verkligen aft supermysiga dagar med henne, så tack för det julia! ♥
Solade i ungefär en timme sen kom det moln såklart.. Men gick in och spelade lite musik och kolla tv sen stack jag till stallet på kvällen då det blev helt perfekt för ett ridpass!
Hade tänkt rida ut med henne på gramanen och galoppera av henne, men när jag hoppade upp kändes hon ganska stel och då är det inte så kul för verken mig eller henne att rida ut.
Så jag bestämde mig för att ta ett dressyrpass. ´Vilket behövdes eftersom hon inte gått dressyr förens onsdag förra veckan och det hadejag helt glömt.. så ja det var inte mer än rätt att det skulle ridas dressyr idag! ;)
Satte igång henne ganska fort då jag bara ville börja jobba!
Det gick faktiskt superbra för att vara första dressyrpasset på nästan en vecka, verkligen över förväntan och hon lossade direkt i sidorna! :D
Gjorde allt möjligt i galoppen gjorde jag samlingar och ökningar och tränade på att jag skulle vara snabbare med min skänkel och jag tycker faktiskt att jag redan märker skillnad. Gjorde även förvänd galopp och ett par perfekt byten!
I trav tränade jag på attha mycket energi i traven, alltså mycket energi i den samlade traven. Samlade jättemycket i hörnorna och sen bara sköt hon iväg med bakbenen och hennes framben bara dansa! Jag har aldrig någonsin känt en sån underbar känsla på någon häst, någonsin! Det var verkligen fantastiska ökningar idag och hon fick supermycket beröm för dom! :D
Gjorde även någon öppna som hon helt plötsligt har superenkelt för och även slutorna.
Sen taravade jag at henne läänge i lång och låg form och jobbade henne på volter och i serpentiner så hon blev riktigt lösgjord.
Hahah, som ni hör har detvarit ett riktigt toppen pass och nu hinner man med så mycket på bara 35 min!
 
Är galet nöjd!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0