Dagens ridpass!

Det gick verkligen superbra! Hon känns verkligen på topp nu min lilla ponny!
När jag red fram så gick hon och snubblade och höll på, lite lat i benen liksom. Satte riktig fräs på henne.
Först började jag med att öka-samla-öka-samla, sen fattade jag galopp och red den i ett friskt tempo.
Sen börja jag med att öka längs långsidorna och volt i hörnorna, och ibland fler volter och ibland färre volter och i olika tempon, just för att hon inte skulle lära sig hur det skulle gå till så att jag kunde jobba igenom henne.
Gjorde sedan ökningar längs diagonalen och så kom vi ut i förvänd galopp och sen snett igenom i ökning igen. Efter det fick hon en väldigt lång paus. Hon var jättesvettig av att hålla igång hela tiden, men det är just det hon behöver!
När jag kortade tyglarna fattade jag galopp igen, red först ett varv på volten med ett friskt tempo sen började jag samla. Hon tappade jättelätt takten idag i den samlade galoppen, så jag visade och bestämde jättemycket med sitsen hur takten skulle vara så att hon inte skulle bli osäker imorgon. Red ett tag där jag tydligt visade takten och sen klarade hon av det själv galant! :)
Efter det travade jag och gjorde lite öppnor och slutor. Gick jättebra det med!
När jag gjort det några få gånger så fick hon pausa en stund igen, dock mycket kortare. Och sen red jag igenom LA:P1 programet. Efter det fick hon en paus igen sen red jag igenom LA:1 proramet.
Båda programen gick super! Mamma filmade båda rundorna så att jag sen kunde kolla hemma och se vad jag behövde bättra inför morgondagen! Riktigt smart, något jag tänkt jag skulle börja med :)
 
När jag kollade på filmen hemma såg jag 3 saker som behövde bättras inför morgondagen, allt annat var superfint!
sak nr 1 var att jag behövde mer tvärning i öppnan.
sak nr 2 var att hon behövde böja mer på nacken i slutan
sak nr 3 var att det behövdes två skrittsteg till i dom enkla bytena.
 
Jag är supernöjd och galet taggad inför morgondagen! :D
dock ingen bild från idag, utan en gammal bild från början av 2012!

Kommentarer
Emma - hästblogg skriver

grym bild:D

Svar: tack! :D
Frida Fransson

Skrivet: 2012-08-10 // 22:53:58
Blogg/Hemsida: http://crystallheart.blogg.se
Julia Kling skriver

Vad fin din ponny är också, du med, skulle vara kul och lära känna dig, jag är också född 97. :)

Svar: vad kul, tack! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2012-08-10 // 22:55:10
Blogg/Hemsida: http://Oneofmusic.wordpress.com
Julia Kling skriver

Vad fin din ponny är också, du med, skulle vara kul och lära känna dig, jag är också född 97. :)

Svar: tack, vad kul! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2012-08-10 // 22:55:17
Blogg/Hemsida: http://Oneofmusic.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0