Dagens ridpass a lá Jasmin V

Idag var första dagen jag red jasse helt ensam utan att Felicia följde med, kan ju säga att jag var lite nervös eftersom att jag skulle rida vid vägen till dressyrbanan på den jätten! han är 1,75 liiite skillnad mot Pee Wee.. ;)
Men han är så otroligt snäll!
Hahaha, det gick faktiskt verkligen över förväntan! I början var han lite stel och det tog lite tid innan jag ställde om mig eftersom jag bara varit hemma om och bytt häst.
Något jag märkte direkt var att han tryckte mot innerskänklen i speciellt högervarv så det försökte jag lossa lite genom att göra lite öppnor. Dock jobbade jag honom i galopp för det mesta av ridpasset.
Gjorde öppnor där med och sen gjorde jag en övning där man gör 10 m volter i hörnorna och sen när man är påväg ut från hörnan så gasar man lite extra just för att dom ska få upp styrkan i bakdelen.
I volterna var jag så noga jag bara kunde med att hålla emot bakdelen då han helst skjuter in den.
Vi gjorde även några byten som är helt nytt för mig så det håller han på att lära mig ;)
Efter ett tag lossna han ordentligt och jag tyckte att han blev såå fin! Jag blev jättechockad över hur lite häst jag ändå fick i tyglen, när jag travade honom i slutet var han helt rund och fin och jag behövde knappt göra något med tyglen alls, han bara gick där. haha, jag blev/blir helt överlycklig som ni märker! ;)
 
Det tog inte så lång tid med två hästar som jag trodde faktiskt, kom ändå hem vid 7 - halv 8.
En sak som är säkert är att jag vill rida honom mycket oftare, han är ju så härlig den grabben! :D
Efter fick han mycket godis och beröm och så stod vi en stund och mös i stallgången, han har så stort hjärta! 
Eftersom jag inte har några bilder tillsammans med honom blir det en bild på honom och min syster Felicia!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0