Dagens ridpass!

Idag stack jag och syrran ner till hoppbanan och la upp bommar för både galopp och trav.
Det gick riktigt riktigt bra för både mig och felicia!
Ett enormt framsteg jag märkt hos Pee Wee på bara en vecka är galoppen! Hon tar i så mycket och vill verkligen kämpa!
Vi har haft det väldigt svårt med galoppen då hon mer än gärna bromsar hela tiden, även i ökningar.
Om jag tex ska öka på en långsida hos Helena så tar hon i dom 5 första sprången sen börjar hon bromsa in utan att jag sagt det och om hon är riktigt olydig bromsar hon fastän jag gasar.
Det ja märkte idag var att det i stort sätt är helt borta! Hon gasar på fram till tyglarna hela tiden!
Jag är sååå glad!
Något jag mer var glad för som jag märkte var att när jag samlade ordentligt idag så höll hon galoppen igång och jag testade att lätta på tyglarna och hon bärde sig helt själv! Jag höll inte i tyglen alls och hon både höll formen och galoppen i exakt samma takt som när jag höll i tyglarna.
Den känslan kommer sitta kvar lääänge i min kropp och mitt huvud, FANTASTISK KÄNSLA! ♥
Ponnyn fick mycket beröm och godis idag, jag är helt galet glad! :')
  
Tänkte visa hur övningen var i ett annat inlägg, om ni har lust?
 
Kommer gå och lägga mig i min säng med ett leende på läpparna idag!
 

Kommentarer
ShireElin skriver

Åh va kul! Övningar kan man aldrig få för många av så kör på!

Svar: kan jag fixa imorgon kanske :)
Frida Fransson

Skrivet: 2012-08-05 // 22:09:04
Blogg/Hemsida: http://stalltrion.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0