Dagens träning!

Träningen idag gick superbra! precis som förra veckan.
Fick en väldigt lång framridning idag eftersom helena fick problem med hennes bil, så jag passade på att skritta henne extra länge. Hon var väldigt stressad idag och jag har ingen aning om varför.
Hon var stressad redan när jag skulle tränsa henne i transporten och det blev inte bättre när hon kom ut då det var mycket rörelse och ljud överallt. Försökte att hålla mig själv lugn så att jag inte blir stressad också, för då blir det inte bra! ;) Jag försökte hålla mig på andra tankar och försökte öven få Pee Wee på andra tankar. 
Därför använde jag hela banan till min framridning.
I traven kändes hon ganska stel i sidorna, mest åt vänster. Jag gjorde en övning som Helena lärde mig för väldigt längesedan och även skänkelvikningar, fast utan mycket tvärning! Efter bara en liten stund blev hon koncentrerad på mig istället för vad som hände utanför ridhuset.
När helena tränade oss tränade vi på öppnor, slutor och att galoppera på medelinjen.
Öppnorna fick vi träna ganska mycket på då jag gärna lättar på yttertyglen istället för att hon ska korta sig i hennes innersida. Vi gjorde en övning med både öppna och sluta, tänkte att jag skulle visa er den i ett annat inlägg.
Slutorna gjorde vi några gånger för att bakdelen kom före, men jag fick väldigt fort ordning på det.
Galoppen på medelinjen gick galant, vi behövde bara göra det två gånger i varje varv, dom var bra från första början.
Galoppen har alltid varit den svåraste gångarten på Pee Wee, men jag börjar få mer koll på den nu, så det kommer bli väldigt spännande att se hur den blivit om ungefär två veckor till en månad!
 
Hon var jätteduktig och fick mycket klapp och beröm min lilla pärla!
 
Kameran va med, så det blev säkert något bra, vi hörs mer sen.
Smakprov:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0