Tävlingen i Lördags!

När vi kom dit såg vi att dom som skulle tävla högre klasser (LA:1 & LAP1 denna dag) fick rida inne, blev ganska besviken och lite små sur. Det var ju så sjuukt varmt! Efter jag ridit LA:P1 fick jag knappt luft liksom. 
 
Vet inte riktigt hur jag ska börja haha. Hon var jättefin på framridningen, kändes mjuk och lätt liksom.
Tyckte att vi kom bra överens, fast hon skulle testa en gång med att få sin vilja igenom med att dra upp huvudet.
Men löste sig fort när jag bara höll kvar och drev framåt!
Det var start inne från banan och jag tyckte Pee Wee skötte sig bra! Det var ett par träplankor i den ena hörnan som skillde sig i färg som hon var ganska rädd och nervös för, så red förbi där ganska många gånger och bara väntade på att hon nästa skulle explodera, haha alla som har häst har känt den känslan. Men som tur var höll hon sig i skinnet!
Programet började både bra och inte bra, allting gick bra tills första travökningen då vi fick galoppinslag två gånger.. Haha ja men jag har mycket hellre en häst som är övertaggad än en som blir seg.
Blev inte så sur över det faktiskt, visst det var synd! Men då märkte jag att hon var taggad på det hon skulle göra och det blev helt enkelt bara att hon ville för mycket.Förr har hon jätteenkelt kunnat bli den sega hästen men nu börjar hon få upp energin, även inne på banan! så blev ändå rätt glad ;)
Allt gick bra sen och när vi kom ut ifrån banan fick hon mycket beröm.
En sak som jag håller på att träna med är att inte släppa ut tyglen när det är dags för programet. För jag sitter och rider henne jättefint på framridningen men när vi ska in på banan släpper jag ut tyglen 10 cm.
Och såklart gjorde jag det här i LA:1 så det var ju miss från min sida.
Resultatet slutade på 66,3 % och en 3dje plats, dock bara 2 placerade, om vi inte haft galoppinslagen i travökningen så hade vi tagit andra platsen.. aja, den får vi ta nästa gång ;)
 
Till LA: P1 tänkte jag verkligen på det där med tyglen och att hålla på innersta ploppen på tyglen heela tiden.
Och för första gången inne på banan lyckades jag hålla den där, och hon är så mycket finare då.
Tänk så hade jag gjort det i LA:1 också?! Då hade det blivit toppen!
I LA: P1 började vi med en miss. Hon bröt av till trav ett steg innan halten (inridning i galopp) kände att nu när vi redan har en miss så kan jag jobba igenom henne och det gick bra. Fick två till missar dock i det ena enkla bytet där det blev halt istället och den andra missen var när jag skulle korta upp tyglarna från ökad skritt för där körde hon upp huvudet och ville inte riktigt komma loss, blev även ett trav steg i hörnan ungefär men tror inte domaren såg det faktiskt ;)
Men för övrigt tyckte jag att det gick bra och var jätteglad när jag kom ut!
Trodde att jag skulle komma över 60 % i alla fall men icke.. 57,1% blev verkligen jätteledsen!
Men hon dömde väldigt lågt för vinnaren hade 59% Men ja, den sved..
 
Är i alla fall jättenöjd med helgen och båda ritterna! Taggar till nästa helg då det är dags igen! :D
Pappa tog bara bilder på när jag travade och galopperade fram, så det får ni nöja er med. Jag fotade dock många vänner så det kommer även komma upp på bloggen senare!
en väldigt suddig bild inne ifrån banan i LA: P1

Kommentarer
JennyM skriver

Tråkigt när man känner så.. Ni är himla fina ihop iallafall, så tror säkert det kommer bli bättre nästa gång :)

Svar: tack så jättemycket! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2012-08-16 // 00:13:23
Blogg/Hemsida: http://jmdressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0