Åsbo PK 14/4

Båda framridningarna gick super! Först kände jag att jag hade lite för lite häst i tygeln, alltså inget stöd. Men jag och Helena tränade på det igår så jag kom ihåg exakt hur jag skulle göra för att få henne dit jag ville. När hon väl var där var hon superfin och var väldigt mjuk och lyssnade fint!
 
Lagtävlan för ponnyallsvenskan gick inne i ridhuset så när vi kom utifrån den fina solen och in i ridhuset blev både jag och Pee Wee helt blinda, först ville Pee Wee inte gå in på banan, haha! Den ritten kändes helt okej. Det är inget jag känner att "oj, det här gjorde vi bra" men inte heller "shit, det där var hemskt", det blev ett missförstånd på långsidan och sen fick jag felridning för att jag fattade galopp liiite för tidigt. Tyckte det var riktigt konstigt för om det står fatta galopp mellan två bokstäver så får man väl fatta galopp vid den först nämda?
I alla fall så fick vi 65 % vilket jag är nöjd med!
 
LA: P1 gick ute och eftersom Pee Wee var så fin på den första framridningen så kortade vi ner den andra 10 min, men vi hade kunnat korta ner 10 min till för det blev ganska ansträngt i slutet på framridningen för jag ville inte skritta så hon blev trött men samtidigt ville jag inte göra något för anstränande.
När vi skulle starta denna klassen skulle man starta utifrån och jag hann inte mer än till halva och då blåste hon i pipan, så det var ju bara till att sätta igång och fatta galopp så att vi skulle hinna, också lite konstigt?
Jag är så galet otroligt nöjd över denna rundan så jag inte riktigt kan beskriva den med ord! Allting gjordes perfekt och Pee Wee var inte tittig ALLS (!!) och vi hade inte en enda miss!
Pee Wee fick otroligt mycket beröm och jag var så nöjd själv, jag var så säker på att vi skulle komma över 65 % men när vi fick protokollet blev procenten en chock, 63 %. Vi blev helt i chock och visste inte vad vi skulle säga riktigt, om man skulle skratta eller gråta?..
Det är inte roligt att bli så nerdömd när man aldrig haft en sådan underbar känsla inne på banan förut. Men jaja, det är nackdelen med bedömningssport!
 
Jag är iallafall riktigt nöjd med dagen, det hade ju nästan inte kunnat bli bättre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0