En till amazing träning!

Idag steg jag upp tidigt för att träna för helena eftersom jag ska bort i eftermiddag. Det är även därför det inte har varit någon uppdatering förens nu!
Träningen gick i alla fall galet bra! Om jag sa att det gick bra igår så gick det dubbelt så bra idag!
Vi tränade inte på några rörelser utan vi tränade bara form på Pee Wee och min sits. Eftersom jag har så långa ben så blir det lite svårare att komma ner i sadeln och därför sitter jag och kniper med benen för det känns lättare. Saken är den att det blir tvärt om! När jag sitter så och klämmer vet inte Pee Wee om det är en skänkel som hon ska ta eller om det är jag som försöker sitta ner på henne.. Därför blir det väldigt svårt för mig att komma åt henne. 
Det gick superbra efter en stund och jag kom verkligen åt henne på ett helt annat sätt och hon fick en heeelt annan och mycket finare form.
Dock så satt jag omedvetet och klämde med min innerskänkel i det vänstra varvet eftersom hon kommit på något litet trams just nu att hon ska gå och trycka mot det benet så hela jag blir sne och hon slipper att jobba lika hårt. Resten av träningen tränade vi på att få bort henne från den skänklen genom att få in framdelen och hålla in ytterbogen och sedan kicka bort henne med min innerskänkel så att hon var tvungen att jobba själv.
När vi fått igenom det blev hon så otroligt fin! Hon lyssnade galant på allt jag bad henne om och hon blev väldigt väldigt mjuk i munen och var helt på plats hela tiden! 
Jag älskar att ha träningar som går så här bra för då vet man exakt vad man ska sträva efter sen när man rider själv! Jag måste säga att jag är otroligt nöjd med dagens träning!
 
Senare i eftermiddag ska jag iväg och titta på bio med min syster, mormor och morfar! Det var deras julklapp från oss så det kommer bli supermysigt! Jag ska självklart göra några tidsinställda så ni håller er uppdaterade!
Bild från sommaren 2012 när vi var på meeting, Svenska ponnyderbyt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0