Ny inspo!

Idag red jag ett dressyrpass i ridhuset på Pee Wee som kändes helt okej. Hon kom loss väldigt fint i högersidan men i övrigt kändes allting bara helt okej.
Pappa följde med och tog någon bild och dessa bilderna har faktiskt gett mig inspiration och fått mig att vela testa något nytt! Jag känner att jag själv ibland stressar Pee Wee när det är dags för dressyr. Jag vet att Pee Wee har så mycket potential och att hon verkligen har det som krävs och då kan jag bli lite hastig för jag vill så gärna att det ska visas! Jag tror, eller jag vet, att det påverkar henne och jag vill verkligen inte att hon ska tröttna på dressyren för att jag gör det tråkigt för henne.
Så från och med idag ska jag ta det lite lugnare för Pee Wee är superfin just nu så jag ska bara sitta där uppe och njuta av varje steg hon tar och bara låta henne dansa fram på alla sätt och vis. Jag ska helt enkelt från och med idag göra det roligt för henne varje dressyrpass jag rider.
Jag ska lägga mer energi på mig själv och koncentrera mig mer på mig själv, för hon klarar det andra så pass bra själv!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0