Vårt tävlingsår 2013 Del 1

Vår första tävling 2013 var i dagstorp. Vi startade en LA :P1 och debuterade regional  FEI Inledande. Jag var jättenöjd med båda dessa starter. Resultatet i LA: P1 blev 66,3% och resultatet i FEI inledande blev 63,3%. Ett tag var vi uppe på 66 procent där med, men efter några missar i galoppen så förlorade vi poäng tyvärr. 

 
Vår andra start var i malmö där jag bara startade en LA: P1. Den tävlingen var väldigt pinsam då jag gjorde väldigt mycket ryttarmissar och vi fick galoppinslag i travökningarna och sånt smått som drar ner massor. Vi fick 61,7 % och jag var så otroligt onöjd med min egna insats!

Vår nästa tävling efter det var ett meeting men vi hade så nära dit så vi körde fram och tillbaka. Det var öresundspelen i hästhagen. Dessa tre dagar gick verkligen blandat!

Dag 1: Första dagen startade vi regional FEI Inledande vilket inte gick så bra. Jag var väldigt nervös och för första gången NÅGONSIN fattade Pee Wee fel galopp efter ett enkelt byte. Vi fick 62 %, men känslan var inte alls bra och därför var jag inte nöjd.

Dag 2: Andra dagen debuterade vi nationell FEI Lagtävlan. Jag var extremt nervös och red fel 3 gånger och blev därför utesluten. Men jag var ändå nöjd, för det var första gången jag verkligen red Pee Wee perfekt inne på banan. Så det var väldigt blandade känslor på den dagen!

Dag 3: Det blev i alla fall ett bra slut på helgen till sist. Vi startade nationell FEI Lagtävlan för andra gången på 61% och den rundan var jag nöjd med för att jag verkligen red henne som jag skulle och för att vi inte hade några större missar. Så det var minst sagt en lärorik helg!

Vår nästa tävling sen var i åsbo där vi startade regional lagtävlan för ponnyallsvenskan och LA: P1. Första starten som var ponnyallsvenskan gick bra, vi slutade på 65 % och jag var nöjd med rundan. Vår andra start gick dock fantastiskt bra. Jag har aldrig ridit en så pass felfri runda och både jag, mamma och pappa var helt lyriska för det gick verkligen galet bra! Bästa rundan någonsin! Vi blev dock otroligt ledsna och besvikna när vi fick resultatet där det stod 63%. Det kändes helt omöjligt att domaren verkligen tittat på vår runda..

 

Vår nästa start var på hemmaplan, ringsjöortens rf. Det var inget höjdare dag precis.. Vi började dagen med att debutera FEI Mästerskap på 59,4%. Det jag koncentrerade mig på den ritten var att komma ihåg banan eftersom jag glömt bort banan så många gånger den senaste tiden. Jag lyckades komma ihåg banan men vi hade en hel del småmissar.

Vår andra start den dagen som var FEI Lagtävlan gick inte mycket bättre.. Allting gick super fram till galoppen då jag red fel två gånger igen.. Det hade verkligen blivit en grej i mitt huvud att rida fel då jag gjorde det på nästa varje tävling just då. Vi slutade på nästan 60 % och jag kunde inte sluta tänka på vilka procent vi hade kunnat få om jag i alla fall kunnat banan.

Vår nästa tävling efter det var ett meeting! Det var så otroligt mysigt och lyxigt där! En av de bästa helgerna i mitt liv! Vilken upplevelse det var. Allting löste sig där och det gick väldigt bra för oss, jag kom ihåg alla program och slutade rida fel. Här fick vi vårt första SM-kval efter en tuff period.

Dag 1: Vår första start detta meeting gick väldigt bra då vi fick vårt första SM-kval på 65,5%. Vi fick till och med 67,8% av en domare, Snacka om att vi var lyckliga!

Dag 2: Starten dag två gick bra. Vi fick två missar som kostade oss vårt andra SM-kval! Vi tyckte att domarna var lite snåla för den ritten, vi fick 64,8% såå otroligt nära ett sm-kval! Domarna hade oss på 66,7%, 65,2% och en som dömde ner oss på 62%. Tråkigt!

Dag 3: Min sista dag gick sådär. Vi var extremt korkade och tryckte ner en stor hamburgare i mig precis innan start, haha. Jag kunde i stort sätt inte rida då det enda jag koncentrerade mig på var att ha kvar maten i magen.. Ni kan ju tänka er själva vilken extremt hemsk känsla att rida med! Vi slutade på 64,6 % än en gång såå nära ett sm-kval!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0