Vårt tävlingsår 2013 Del 2

Vår nästa start var i klippan där vi startade Nationell FEI Lagtävlan och FEI Mästerskap. Jag kommer inte ihåg mycket av den tävlingen och jag har inte skrivit något om den här på bloggen (?) vilket är lite konstigt. Men men, resultatet blev i alla fall 61% i FEI Lagtävlan och 61,5 i FEI Mästerskap.

 

(jag har inga bilder här ifrån)

 

Vår nästa tävling var i hermanstorp som jag och pappa åkte på själva, vilket var jättemysigt!

Första starten var FEI Mästerskap som gick helt okej, det var dom enkla bytena som inte satt till 100% eftersom jag inte vågade samla henne tillräckligt mycket. Men jag var nöjd med denna ritt, resultatet blev 62,6 %. Till vår nästa start började det ösregna och blixtra som tusan, banorna blev dessutom sjöar och vi övervägde att stryka oss och köra hem. Men en liiiten stund innan min start slutade det blixtra så vi körde på! Pee Wee kravlade runt där inne på banan och fick trots allt ihop 64,8%. Extremt nära ett sm-kval!!

Vår nästa start var i åstorp. Vi tävlade i två dagar, 2 starter första dagen och 1 start andra dagen.

Första dagen gick det ganska bra. Vår första klass, FEI Lagtävlan, gick helt okej. Vi slutade på 62 % och denna starten var också vår första gång som vi blev extremt nerdömda. En domare hade oss på över 65%, alltså sm-kval, och en hade oss på 59%, vilket enligt mig inte är godkänt. Väldigt konstigt hur det kan skilja så!

Vår andra start den dagen gick väldigt bra! Vår enda miss var att Pee Wee råkade snubbla till ordentligt i den ena hörnan men annars var det inget. Vi slutade på 63,8% i FEI Mästerskap.

Andra dagen vräkte det ner och underlaget blev katastrofalt! Det var inte många hästar som klarade av att gå på banan utan att snubbla eller få några taktmissar. Pee Wee var trots det fantastiskt fin på framridningen men inne på banan blev det lite försvårt och vi fick lite för många missar p.g.a underlaget. Resultatet blev vi ändå besvikna över då vi fick 61,5 % och den rundan var värd mer. Jag var i alla fall nöjd när jag åkte hem för Pee Wee hade presterat super!

Ni ser själva hur extremt smutsiga benen blev!
 

Vår nästa tävling var ett meeting i dagstorp, det var dags för Svenskt Ponnyderby! En av de tävlingarna man längtar mest efter på året!

 

Dag 1: Förstadagen gick väldigt bra! Vi gjorde ett helt perfekt travprogram där vi fick 7or och 8or överallt. I galoppen fick vi dock några missar. Men för en gångs skull fick vi verkligen det vi förtjänade i traven. Vi startade FEI inledande där vi fick 64,3% och vi kom på 8/18 startande. En väldigt bra start!

 

Dag 2: Gick inte alls bra! Pee Wee började testa mig och det var helt fel tillfälle! Hon blev superhängandes i handen efter första halten och allt blev dåligt där inne, jag var såå ledsen och besviken när jag kom ut från banan! Resultatet blev nästan 62 %.

 

Dag 3: Efter lördagens ritt hamnade vi i b-finalen i stora rundan. Vi startade alltså FEI lagtävlan vilket gick bra! Mitt mål med denna starten var att vinna över henne och det gjorde jag, jag var väldigt nöjd när jag kom ut från banan eftersom jag visat henne vart skåpet ska stå. Resultatet blev 64,5 % alltså 0,5 % från sista sm-kvalet! Är det inte knäppt hur många gånger vi har varit så pass nära det där sista kvalet ;)

 
Sista delen av vårt tävlingsår och en sammanfattning kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0