Nyårslöfte

Vad är mitt nyårslöfte? Jag vet faktiskt inte! Jag har väl några få saker som jag vill bli bättre på men jag har inget riktigt "nyårslöfte" som är nytt.
 2013:
 
* För att hinna med häst och skola måste man själv som ryttare kunna planera sina dagar, vilket jag alltid gjort och klarat väldigt bra! Men på slutet den senaste terminen i skolan var jag ganska dålig med det, jag tog dagen som den kom och hade ingen riktig planering eller ork så att jag skulle hinna med både Pee Wee och alla prov vi hade, så det blev att Pee Wee vilade i stort sätt varannan vecka. Och det funkar inte om vi ska kunna rida på den nivån som var tänkt detta året!
Skolan drar igång snart igen och vi börjar veckan med prov och sedan är det nationella prov som är otroligt viktiga, men sen har jag Pee Wee också och när nationella proven i skolan drar igång så drar även våra tävlingar igång, och då krävs det planering i varje detalj! Så, helt enkelt, så är ett "nyårslöfte" att jag ska börja planera igen och ta allt på allvar och följa planeringen jag gör! Precis som förr
 
* Tro mer på mig själv!
Ett nyårslöfte jag nästan har varje år. Jag måste tro på mig själv och att jag kan om jag vill, vilket jag ibland har/ har haft väldigt svårt med! Jag tror sååå mycket mer på mig själv nu efter ett otroligt år 2012, men jag kan tro på mig själv ännu lite till. Det går lite i perioder kan man säga!
 
* Satsa på bloggarna.
Jag ska satsa med båda bloggar och göra allt vad jag kan för att kunna hålla igång dom! Bloggarna prioriteras sist egentligen, skola och häst går före! Jag har faktiskt ett projekt som jag håller på med i skolan som angår bloggen lite, ni får se när det är klart ;)
 
* Satsa med Pee Wee!
2012 har varit ett otroligt tvälingsår för oss med minst sagt mycket framgångar! Nu år 2013 är det vårat sista tävlingsår, om jag får ha kvar henne hela året. Så fort vädret tillåter så att man kan rida ute så ska vi fixa ihop en film på Pee Wee och då läggs hon ut på annons och sen kan det går hur som helst. Hon kan säljas på en månad eller kanske inte förens om 2 år! Detta året ska vi starta nationellt, och jag ska bara njuta! Jag har utbildat en ungponny ifrån start till nationell nivå, jag har gjort mitt och nu är det dags att bara luta sig tillbaka och nu 2013 njuta av det jag har gjort Pee Wee till och bara ha kul! Vår sista tid på banan tillsammans ska vara rolig!
 
Vad jag kan komma på nu är det väl inget mer. Mitt 2012 går bara att beskriva med ett ord, FANTASTISKT!
Det har hänt så mycket roliga och bra saker som jag aldrig trott i min vildaste fantasi skulle hända som har stärkt mig och lyft min självkänsla till en ny nivå! Jag vill och har bestämt att mitt 2013 ska bli minst precis lika bra, det blir det man gör det till, right?

Kommentarer
Hannah S. skriver

sv: Tackar :)


Har varit precis som dig de sista veckorna på 2012 att mina hästar fått vila typ varannan vecka eftersom jag inte orkat helt enkelt.Har blivit lite av en dålig vana nu också på jullovet men ska försöka ta tag i allting med hästarna igen så jag kommer igång lagom tills skolan börjar! :)

Svar: Känns skönt att veta att jag inte är själv om det! Men nu är det dags att sätta igång :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-01-02 // 16:20:43
Blogg/Hemsida: http://hannahsj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0