Tävlingar 2012 Del 1

10 mars Skabersjöortens RF - Vår första start 2012 och där startar vi lokal LB:1 och lokal LA:1.
I LB:1 fick vi 70,7 % och en andra placering
I LA:1 fick vi 67 % och även där en andra placering. En bra början på året!
 
22 april Skabersjöortens RF - Här startade vi vår första regionala LA:1 på ca 62 % och vinst!
 
29 april Dagstorportens RF - Vår andra regionala LA:1 på 65,2 % och en tredjeplacering!
 
12 maj Ringsjöortens RF - Regional LA:1 på nästan 66 %
 
18 maj Malmö Ridklubb - Regional LA:1 på 64,7 % och en andra placering! Kommer ihåg att det var prisutdelning till häst men jag var vid transporten när resultatet kom och dom hade prisutedelning direkt så vi missade den, haha jag var helt förstörd! Det är tyvärr inte mycket prisutedelningar till häst..
 
3 Juni Skromberga Ryttarförening - Här var vi inne i en dålig period och jag kände att jag ville starta en oviktig tävling för att kunna ta fighten med henne inne på banan då hon segade till sig och drog upp huvudet så fort vi kom in på banan medans hon var superfin på framridningen.
Här startade vi en lokal LA:1 och jag kommer ihåg att jag bara drev hela tiden och hela programmet gick i 190 km/h hahaha! Slutade i alla fall med att jag vann över Pee Wee och efter det var hon snäll och duktig inne på banan! Skromberga tävlingen slutade på 69,4 % och vinst! hehe 
Vi träffade även ägarna till Pee Wee´s halvbror, en jättefin ponny och hon kom tvåa och är med på bilden nedanför.
 
17 Juni Åsbo Ponnyklubb - Här startade vi regional LA:1 och även vår debut i regional LA:P1.
I LA:1 fick vi 65,78 % och jag kommer ihåg hur nöjd jag var för hon var superfin, men när det kom till galoppen i programet så blev hon helt plötsligt rädd för en bom som låg bredvid banan och då skulle hon inte gå längs den sidan längre och då drog det ner otroligt mycket, men men traven var ju bra eftersom jag lyckades få dom procenten i alla fall!
I LA:P1 fick vi nästan 58 % och jag var jättenöjd med ritten när jag kom ut!
Detta är även min, utan tvekan ,favoritbild på mig och Pee Wee!
 
Det kommer en del 2! Kan ju säga att hittills så har det ju gått otroligt bra då mitt mål 2012 var att starta regional LA:1 och kvala till Svenska Ponny Derbyt, och starta regional LA:1 gjorde vi ju redan andra tävlingen och kvala till derbyt har vi också gjort efter halva vårt tävlingsår! Så mina mål med Pee Wee var egentligen redan klara här!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0