Lördagens ritt!

Eftersom Pee Wee var så tjurig sista ritten på fredagen bestämde jag mig för att ta lördagens ritt till att verkligen rida igenom henne och säga till henne när det behövdes.
 
På framridningen satte jag stor press på henne och var väldigt noggrann med att hon skulle anstränga sig. I början tjafsade hon emot väldigt mycket och ville inte låta mig bestämma men efter ett tag släppte det.
Jag tänkte direkt att jag inte skulle gå på det för jag visste att hon sen skulle börja tramsa igen inne på banan.
Och jag hade rätt. Hon började direkt och skulle göra allt annat men jag gav mig inte och jobbade som en galning själv för att få henne till att göra det. Och jag vann! jag klarade det!
När vi kom ut från banan var hon helt slut och svettig och hon fick mycket beröm. Det var verkligen ingen runda jag var nöjd med men måste man så måste man.
Hade jag låtit henne springa rundor där inne och låtit henne bestämma så hade hon gjort det varje gång vi skulle gått in på banan, men eftersom jag tog denna fighten med henne nu så vet hon vem det är som bestämmer igen och det är jag väldigt nöjd med! Nöjd med att jag inte brydde mig om ett dåligt resultat till för vad är det värsta som kan hända? Dåliga siffror..
Resultatet blev 59,9% vilket var väntat och helt klart värt det.
 
Denna gången åkte jag inte ifrån tävlingen och var ledsen och besviken utan denna gången var jag nöjd och stolt trotts det dåliga resultatet för att jag gjorde något åt saken!
Tog alla bilder ifrån lördagen i samma inlägg för det var inte så många därifrån

Kommentarer
Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare skriver

hon låter som ett riktigt sto! bra att du fick igenom det :)

Svar: ja det är hon kan man säga! ;)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-07-30 // 17:06:35
Blogg/Hemsida: http://enewe.blogg.se/
Ebba skriver

Hej Frida!
Jag tänkte bara tipsa dig om det här:
www.madlady.se/jobb

Svar: tack så jättemycket för tipset! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-07-30 // 18:28:22
Blogg/Hemsida: http://ebbacarlsson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0