Åstorp (söndag)

På kvällen till söndagen var jag så sjukt galet taggad så jag visste inte vart jag skulle ta vägen och när jag sen vaknade morgonen därpå bara vräkte det ner regn och lika taggad som jag var kvällen innan lika otaggad blev jag när jag vaknade! Jag ville bara krypa ner i sängen igen och somna om, men det funkar ju inte..
 
När vi kom till tävlingen så kollade vi på banorna det absolut första vi gjorde och jag kan säga att de var inte roliga! Jag har ALDRIG NÅGONSIN varit med om värre!! De var bara lera allt ihop och hörnorna inne på tävlingsbanan var katastrofala så det var knappt någon häst som orkade trampa igenom det och väldigt många fick taktmissar.. Det är såklart inte tävlingens fel utan vädrets.
 
Jag försökte tänka positivt och bestämde mig för att göra det bästa utav det och kämpa på!
Pee Wee var fantastiskt fin på framridningen så när det var dags att gå in på banan så hade jag kunnat hoppa av och åka hem och vara lika nöjd för det! Men det funkar ju inte riktigt så ;)
Direkt när vi kom in på banan och jag försökte rida igenom en hörna tappade Pee Wee takten i galoppen och hon kravlade runt där i hörnan, haha aw gulleponnyn!
Men både jag och Pee Wee kämpade på och jag försökte undvika dom värsta ställena med lera, speciellt hörnorna, men ibland måste man långt ut i hörnan för att nästa rörelse ska bli bra, så det var inte så lyckat!
Programmet gick ändå bra, vi hade inga större missar mer än några taktmissar pågrund av underlaget och ökningarna i traven funkade inte heller p.g.a det, men jag fick gasa på som in i för att försöka undvika att hon tappade galoppen i resten av programmet och det straffar ju lite andra rörelser som kräver samling.
Menmen, jag är ändå nöjd måste jag säga för att framridningen gick så bra och framför allt för att hon kämpade allt hon kunde!
Resultatet blev vi, speciellt jag, otroligt besviken över!! Vi fick 61,5% men även här 2a och precis utanför placering. Det var såå sjuukt snålt och även vinnaren som brukar ligga hur högt som helst vann på 64%! Är inte det konstigt?
 
Jag är i alla fall nöjd med min och Pee Wees prestation denna helgen och glad över hur trevligt det har varit med underbara människor!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0