Hermanstorp del 1

Delar upp klasserna i två inlägg!
 
Stallet vi stod i var jättemysigt och Pee Wee trivdes super där med alla trevliga ponnys runt omkring! Alla som hyrde in sig i stallet under denna tävlingsdag var verkligen jättetrevliga och alla prata med alla och vi var som vi känt varandra ett bra tag! ;) Älskar att vara i en omgivning med så underbart trevligt folk!!
 
Stallet låg uppe på en kulle så du kunde stå där och se alla banor och hela anläggningen, det tog ca 3-4 min att gå dit med häst. Pee Wee verkade ha en himla massa energi igår morse, hon kunde knappt bärga sig och ville bara trava hela tiden när vi gick ut en liten sväng.
Framridningen gick jättebra! Började först med att få igång motorn genom massa tempoväxlingar i framförallt galopp. Hon var superfin redan där och var mjuk och fylld av energi!
Alla rörelser satt som en smäck förutom höger sluta, vi har väldigt svårt för den just nu av någon anledning så det är bara till att göra det bästa utav det!
 
Väl inne på banan var Pee Wee faktiskt väldigt lugn och inte särskillt spänd. En sak hon verkligen blivit duktig på är att inte bry sig om vad som händer runt omkring för hon lyssnar på mig istället.
Första starten var FEI Mästerskap, jag är ganska nöjd med den ritten, den var helt okej. Det var inte så mycket samling och jag satte ingen större press på någon av oss så galoppen var för stor, hon tog alltså förstora språng och då blir de enkla bytena inte bra för de blir förhastiga eller hon blir tvungen att lägga in ett travsteg för att kunna bryta av. Så det var ryttarmiss av mig!
Resultatet blev 62,6%
 
Men jag är jättenöjd med Pee Wee, det är lite surt när man gör sådana ryttarmissar men ponnyn fick mycket beröm!
Direkt när jag ridit klart och ska skritta upp öppnade himlen sig och det bara vräkte ner, ALLTING blev helt genomblött och så höll det på läänge..!
Mer om start nr 2 kommer inom kort

Kommentarer
Sandra AW skriver

Fina ni är!
Visst var det hemskt väder. jag red fram en av mina två när det började och red sen två klasser poå honom i ösregn men sista starten på den andra då höll det upp nästan hela tiden :S

Svar: tack så mycket! :) ja det var verkligen hemskt väder!!
Frida Fransson

Skrivet: 2013-06-03 // 10:25:52
Blogg/Hemsida: http://motosidressyr.webrider.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0