Jag har äntligen hittat tillbaks!

Min träning i söndags gick super! Pee Wee var så otroligt fin och hade verkligen energi. Först hade jag väldigt svårt för att rida med den energin och tyckte att det var jobbigt att hon gick så mycket framåt, men det var som min tränare sa ,man kan inte önska energi och framåtbjudning men sen säga att man inte vill ha förmycket av det, man får lära sig att rida med det helt enkelt.
Vi gjorde lite allt möjligt på träningen med många olika rörelser som öppna och sluta i både trav och galopp så att Pee Wee verkligen skulle komma igång och korsa bakbenen. Hon har nog aldrig någonsin gjort så fina öppnor i trav! Efter att jag fått koll på hur jag skulle hantera all energi, hehe. Nej, men hon var så otroligt fin verkligen och efter denna träningen är jag riktigt sugen på att tävla och träna igen riktigt ordentligt.
 
Det känns som att Pee Wee går bättre än någonsin för hon presterar varje dressyrpass. Jag dock.. har ju tappat en del konditionsmässigt. Jag har ju inte kommit in i skolan och allt det här med hur jag ska lägga upp mitt schema för veckorna med häst, skola, vänner, dans o.s.v förens nu! Vilket har inneburit en hel del vila för båda mig och Pee Wee. Nu känner jag dock att jag vet någorlunda varje vecka hur det kommer att bli med allt, visst det finns ju alltid någon extra eller annorlunda med alla veckor men grunden och det som är ett måste har jag lärt mig nu! Efter typ 5 månader

Jag har varit ganska nere och förvirrad när det gäller lite allt möjligt men nu känner jag att jag är påväg tillbaka och har funnit mig själv igen! Góa Frida är tillbaka :)
 
Jag är i alla fall jättetaggad och längtar tills nästa gång jag ska rida, som är imorgon.
En roligt bild på Pee Wee i stallgången för någon dag sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0