Byta bloggportal?

Jag har funderat länge på om jag ska byta bloggportal. Men jag vill höra era åsikter först!

 

Det står mellan nattstad.se eller blogg.se.

 

Det jag gillar med att blogga här är att bloggen känns så personlig. Man kan göra så himla mycket med design och allt som har med det att göra, så det blir väldigt roligt att blogga för det blir liksom ett starkare ”jag”.  Det som är lite tråkigt är att bara de absolut bästa bloggarna med ”flest läsare” eller ”flest poäng” är de som syns och får ännu mer uppmärksamhet. Den enda chansen man har för att få fler att uppmärksamma ens blogg är genom ”synas” där du visas i 30 min bara.. För poängen du tjänat ihop genom din statistik.

 

Så fördel med att blogga på blogg.se:

 

  • Man får en mycket mer personlig blogg!
 

Nackdel med att blogga på blogg.se:

 

  • Bara de bästa syns. Du har väldigt svårt att få uppmärksamheten till din blogg.
 

Det jag gillar med nattstad.se är motsatsen. Man har stor chans att synas med sin blogg på massa olika sätt + att man tjänar pengar. Att tjäna pengar på sin blogg är inget superviktigt för mig, så det är inte det. Men man har större chans på nattstad.se att få fler läsare till ens blogg. Det dåliga med den bloggportalen är att det blir såå opersonligt! Du kan ha en header och byta färg, men that’s all!

 

Så fördel med att blogga på nattstad.se:

 

  • Chans till högre statistik
 

Nackdel med att blogga på nattstad.se:

 

  • Bloggen blir väldigt opersonlig när det kommer till design
 

Jag har bloggat för båda bloggportalerna innan och om jag ska vara ärlig så gillar jag blogg.se mest. Men det är ju aldrig fel med att testa på att blogga på nattstad ett tag?

 

Nu är det upp till er! Vet ni något om bloggportalerna jag inte vet? Vad tycker ni? Nattstad.se eller Blogg.se?

Kanske inte så passande bilder, men jag hittade dom nyss och jag kom att tänka på hur mysigt vi hade det i stugan i somras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0