Lite bilder från träningen i söndags!

I söndags tränade jag dressyr för Helena. Både pappa och mamma följde med och titta vilket var väldigt roligt! Jag gav pappa i uppgift att fota, men jag hade inte alls tänkt på att ladda batteriet så han hann bara ta några få kort innan kameran stängdes av. Menmen.. Han får fota snart igen!
Träningen gick i alla fall jättebra, det var tufft men det gick bra. I början var det lite kämpigt att komma igenom det lilla "skumpiga" stadiet innan hon blir helt loss och fin, men när vi väl kommer igenom det så blir hon superfin!
Hon är ju en helt annan häst att rida, mer självgående, avslappnad och arbetsvillig. Det handlar nu om att jag ska kunna ta oss dit varje träningspass. I början är hon lite skumpig och då bromsar jag gärna för att det ska bli bekvämt för mig att komma ner lite i sadeln men det som egentligen behövs är att gasa på som satan så att hon använder sina bakben och får dom under sig. Man ska ju aldrig börja samla innan de fått igång motorn. Det är detta jag behöver träna på och lära mig att få igenom det på ett snyggare sätt, för just nu känns det som att jag sitter och flaxar som en kråka, haha! 
Efter vi kommit igenom det skumpiga så blev hon såå fin! Vi gjorde öppnor och slutor men behövde bara göra en av varje från båda hållen då de satt helt perfekt! Riktigt jobbigt och tufft pass, men jag lärde mig massor!
Pee Wees schabrak hittar ni HÄR. Pee Wees lindor hittar ni HÄR.

Kommentarer
Anonym skriver

va fin hon är!
skulle inte du kunna skriva ett inlägg om hur man får en bra motivation till att plugga? :)

Svar: tack! Jo absolut! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2014-03-25 // 15:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0