Tänk vad man kan bli glad!

Idag har det varit skinande sol heela underbara dagen! Jag får en sådan otrolig energi av det!
När jag kom till stallet idag så insåg jag att det inte bara var jag som njöt av att solen äntligen tittar fram lite. Pee Wee stod och vilade med ena bakbenet och blundade. Jag ropade och ropade men hon bara stod och njöt av den värmande solen. Haha, gulle!
 
Idag red jag första ridpasset ute i år. Vi har solen rakt över utebanan så solen värmde så härligt. Jag skulle bara jogga Pee Wee idag i ca 30 min. Så jag plockade bara upp henne i formen och red i samling de sista 10 minuterna. Hon var sååå otroligt fin! Jag fick en riktig lyckokick! Hon var så mjuk och följsam och tappade inte takten i galoppen EN ENDA GÅNG i galoppen! Jag var så otroligt nöjd när jag hoppade av. Hade kunnat stanna kvar och rida hela dagen.. Men det är inte förens nästa onsdag jag ska rida dressyr på henne igen. Jaja, jag har något att längta efter i alla fall!
Testade henne även på det nya bettet idag och hon verkade STORtrivas i det! Så skönt att hitta ett bett hon tycker är bekvämt. För er som undrar vad det är för bett så är det ett vanligt rakt med fasta bettringar. Ska se om jag kan fixa en bild på det nästa gång jag är i stallet.
 
Imorgon ska vi ut på en härlig tur i skogen med Julia och Daven. Förhoppningsvis är det strålande sol imorgon också!
Herregud vilken bildbrist jag har, haha! Här får ni en bild från någon gång i vintras

Kommentarer
Anonym skriver

Heej vad tycker du om pullbackknäppning? Är det bra eller dåligt? :)

Svar: mina kunskaper för sådana saker är inte särskillt bra, haha! Men antagligen så är det väl bra eftersom folk använder det. Jag själv har vanligt spänna vilket jag tycker är enklast och går fortast att sätta på! Dock tycker jag att både vanligt och pullbackknäppning ser fint ut :)
Frida Fransson

Skrivet: 2014-03-08 // 22:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0