Tränat 3 gånger idag.. Mer planering för träning denna vecka!

Idag har jag varit otroligt aktiv och det är jag superstolt över, haha! Jag har bland annat jobbat på varje lektion i skolan idag. Det finns oftast en lektion om dagen där man brukar sitta av tiden, sån är jag i alla fall. Men idag har jag faktiskt jobbat på varenda en! En annan sak är att jag har tränat 3 gånger idag. Först hade vi idrott i skolan där vi tränade redskap. Där tränar man för det mesta styrka och smidighet. När jag kom hem från skolan så gav jag mig ut och powerwalkade till en början, sedan när alla backar kom så började jag springa för att det skulle ta lite extra. Där tränar jag kondition bland annat.
Efter det åt jag nån macka och åkte vidare för att träna den tredje gången för dagen på min lilla ponny. Där tränar jag många olika muskler, Pee Wee behövde det dessutom för att hon inte skulle stå och bli stel. Hon har gått två tuffa dressyrpass både i lördags och söndags. Så ett jogging pass behövdes för hennes del!
Jag har själv tränat väldigt många olika muskler i kroppen idag, så det ska bli kul att se hur jag känner mig imorgon ;) Jag känner mig helt uppe i varv och är taggad på lite allt möjligt just nu.
 
Tänkte även skriva en planering för kommande veckan gällande träning, så såhär ser det ut:
  • Måndag - Idrott i skolan, powerwalk och jogging när jag kommer hem samt joggingpass på Pee Wee.
  • Tisdag - Har lång dag i skolan. Pee Wee ska gå dressyr och jag ska ut och powerwalka eller springa. Beror lite på hur jag känner mig i kroppen efter dagens alla träningspass.
  • Onsdag - Träning i dressyr för Helena. Förutom det hade jag inte tänkt göra mer faktiskt!
  • Torsdag - Rida ut på min lilla skrutt och ta en powerwalk om det är fint väder. Annars hoppar jag över det denna dag också.
  • Fredag - Pee Wee ska få en riktigt välförtjänt vilodag. Jag ska iväg på kvällen med tjejerna, så får se om jag ska hem eller inte innan. Om jag ska det blir det nog powerwalk som gäller.
  • Lördag - Ska iväg under dagen. Pee Wee ska gå dressyr och jag ska plugga inför prov.
  • Söndag - Pee Wee ska gå dressyr om jag inte kan komma på något annat kul. Jag själv ska nog ut och springa och sedan plugga.
Ungefär såhär kommer min vecka att se ut! Det blir träning varje dag, härligt! Får passa på nu denna veckan när jag har det lite lugnare i skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0