Vad doktorn sa om mitt magont..

Var hos läkaren runt två tiden för att kolla upp min mage lite. Det visade sig att det är lite magkatarr som jag fått utav stress den senaste tiden. Det jag ska göra nu för att det ska bli bättre är att äta ofta men lite, stressa mindre såklart, inte äta sent på kvällen, äta mat som är "snäll" mot magen,  ska försöka äta samma tid varje dag och minska på koffein te.x te som jag dricker ofta. Genom detta sen så ska det bli bättre! 
 
Tänkte göra upp en liten planering nu när jag ändå är igång då det är tävling och så i helgen.
  • Måndag - Stannade hemma från skolan för att kolla upp magen. Pee Wee fick gå ett dressyrpass!
  • Tisdag - Jag har D-dag, som det kallas och är ledig. Min dag kommer bara bestå av en hel del plugg, lite bloggning då och då samt en liten powerwalk tror jag för att få komma ut. Pee Wee ska dressyr dessutom.
  • Onsdag - Jag har matteprov i skolan. När jag kommer hem ska jag rida ett joggingpass på Pee Wee i paddocken. Ska även få gjort all läxa och jobba lite extra på det stora arbetet jag har i skolan nu.
  • Torsdag - Börjar skolan senare än jag brukar då första lektionen är inställd. Efter skolan ska jag till tandläkaren och när jag är klar där ska jag till stallet för att träna för helena.
  • Fredag - Efter skolan ska jag till stallet så fort som möjligt för att rida ett lösgörande pass på Pee Wee och fixa allt inför tävlingen. Hoppas det är fint väder så jag kan gå där ute och mysa. När jag kommer hem sen ska jag bara sätta mig i soffan och mysa med la famila!
  • Lördag - Jag ska upp och tävla med Pee Wee vilket kommer bli jätteroligt! Efter tävlingen ska jag försöka koppla av lite och sen jobba med det stora arbetet i skolan.
  • Söndag - Pee Wee får "dagen efter tävling vila". Jag ska jobba med alla arbeten jag har i skolan, alltså stort fokus på skolarbeten denna dag.
Såhär är min vecka planerad hittills. Blir väl alltid någon liten ändring, men i stora drag såhär :)
Så härligt väder det har varit de senaste dagarna förresten!! Det har varit super varmt och Pee Wee har varit riktigt nöjd med att gå utan täcke under dagarna! Två bilder från hagen när vi myser lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0