Vårt tävlingsår 2013 Del 3

Vår nästa tävling var ett meeting uppe i jönköping och det blev verkligen en lärorik helg!

Dag 1: Första dagen hade jag två starter, både FEI mästerskap och FEI Lagtävlan. Pee Wee var så extremt fin på framridningen till första klassen! Vi var helt i chock, jag kunde bara sitta där och njuta medans hon gjorde allt jag ville! Väl inne på banan sen gick det inte alls bra, vi hade suupermycket missar hela tiden.. Slutade därför tyvärr på nästan 62 %. Domarna hade oss på 61,5% , 58,2 % och 66% hela 8% skillnad!! Skulle man skratta eller gråta?!

Till andra starten sen var Pee Wee väldigt dum. Hon gjorde allt som jag inte ville att hon skulle göra och bad jag henne om en sak gjorde hon precis tvärt om. Hon var så tjurig mot mig och ville allt förutom att samarbeta. Ni kan ju räkna ut själva hur det gick på banan! När vi lämnade tävlingsplatsen sen kunde jag bara inte hålla mina tårar inne. Jag var så extremt ledsen och fattade verkligen inte hur hon kunde göra så! Resultatet på den ritten blev i alla fall bara 58 %

Dag 2: Inför nästa dags tävling så var jag förbannad. Fortfarande väldigt besviken men jag visste ändå vad jag var tvungen till att göra. Mitt enda mål med denna start var att visa henne vem det var som bestämde och det var viktigt att det skulle göras just den starten för att hade jag väntat skulle hon fortsatt med att vara så dum framöver. Jag var tvungen att sätta stopp på det direkt! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om ritten då den inte var någon höjdare, jag hade bara en uppgift och det var det som gällde. Jag vann över Pee Wee och hon var genomsvettig när hon kom ut från banan. Jag visste att procenten inte skulle bli bra men jag var nöjd ändå för att jag hade vunnit fighten! Resultatet blev nästan 60 %.

Dag 3: Jag var lite spänd på hur Pee Wee skulle vara inne på banan inför denna start. Hur hon skulle reagera. Jag startade väldigt sent på dagen och hade ingen motivation alls! Men såklart var det bara till att köra på. Precis när vi kommer till framridningen öppnar sig himlen och det bara öser ner. Inte nog med det utan det började blixtra extremt och alla hästar flög hit och dit! Pee Wee var faktiskt lugn, men jag ska erkänna att jag blev rädd. Just eftersom vi var uppe på en liten kulle också! Alla hästar samlades inne i ett liitet ridhus och det kom bara fler och fler hästar dit. Jag försökte att rida fram men det var nästan omöjligt eftersom både jag och Pee Wee var helt genomblöta!! När det värsta var över satte dom fart på tävlingarna igen och då stängde ridhuset, så det var bara till att ge sig ut! När vi kom till banan igen fick jag total panik! Det var en liten hörna som inte var en sjö inne på banan. Jag ville BARA hem, det kändes orättvist mot både mig och Pee Wee efter den tuffa helgen vi haft. Men mina föräldrar vägrade att avanmäla mig och efter ett tag tog jag mig samman och satte fart igen. Jag fick skärpa till mig, jag har aldrig gett upp innan så varför skulle jag göra det nu?

Jag måste säga att jag är väldigt glad att jag startade då det gick väldigt bra! Galoppen var väldigt fin och traven också såklart! När jag kom ut var jag jättenöjd och Pee Wee fick mycket beröm. Resultatet blev till sist 63,5 % vilket jag var nöjd med! Jag åkte hem med ett leende på läpparna och det var trots allt en fantastisk helg! Mycket mycket lärorik! Inte nog med det för jag fick även pris för bästa horsemanship och det var inte mer än perfekt efter denna helg! Det var olika människor som röstat fram mig och de hade skrivit ner många fina saker om mig. Vilken helg!

Vår nästa start var på hemmaplan, ringsjöorten. Här startade vi regional LA: P1 och regional FEI Inledande. Till första klassen, som var LA: P1, gick Pee Wee super! Hon bara dansade fram och vi hade inga missar! Resultatet slutade på 68 % och vinst med 3 % marginal till nästa ryttare!

Till andra klassen var jag helt slut i hela kroppen och gjorde väldigt många ryttarmissar. Så där slutade vi tyvärr bara på 62,5 %

Efter det åkte vi på en lite lungnare tävling i Malmö för att avrunda året. Vi startade en regional LA: P1 som gick bra! Resultatet blev 66,3 % och vinst!

Sedan var det dags för vår sista tävling år 2013 som var DM. Tävlingen gick helt okej, men vi hade lite missar. Tyvärr fick vi bara 61,5 % men vi lyckades trots allt bli 3a i skåne! Vi missade dock tyvärr prisutdelningen till häst.. Men det var ändå ett bra slut på vårt tävlingsår 2013!

Jag har tyvärr inga bilder från den tävlingen så det är en bild från tävlingen innan

 
Detta var sista delen av vårt tävlingsår 2013! Ikväll kommer en sammanfattning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0