Åstorp (lördag)

Vår första start för dagen var FEI Lagtävlan. Just nu kan jag säga att jag knappt kommer ihåg någonting därifrån, varken framridning eller inne på banan. Men jag kommer ihåg att det inte kändes särskilt bra för det blev något fel med varje rörelse jag gjorde och att vi tyckte att procenten var lite konstiga!
Slutresultatet blev 62 % och 2a precis utanför placering, vilket passade den ritten, men en domare hade mig på 65 % vilket är ett SM kval (men så mycket förtjänade inte den ritten) och en domare hade mig på 59,7% vilket inte enligt mig är godkänt (och det var ritten verkligen inte värd heller).
Jag tycker att det alltid skiljer mycket mellan domarna och detta var ju helt galet! Mitt mål varje tävling är att komma över 60% för det är godkänt för mig. Denna domaren hade mig på 59% alltså inte bra och en av dom andra domarna hade mig på 65% vilket är et SM kval!! Hur kan det ens bli så?!
 
Till andra klassen var det bara till att ladda om och min tränare Helena kom för att hjälpa mig.
Denna klassen, FEI Mästerskap, gick mycket mycket bättre och det enda som jag kommer ihåg som inte var bra var att hon snubblade riktigt ordentligt i hörnan uppe hos domaren så det blev väldigt krongligt där och att höger sluta inte var bra, men annars kändes allt väldigt bra!
Resultatet blev 63,8% vilket var lite snålt men vi kom 2a igen och precis utanför placering, dessutom hade 2 av domarna mig som vinnare vilket var super roligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0