Hermanstorp del 2

Det var lite mer än 1 timme till nästa start som var FEI Lagtävlan. Det bara totalt ösregnade och banorna blev till sjöar och vi stod och darra i stallet för allt var blött och man kunde inte precis springa ut i bilen för att hämta kläder.
Men inte nog men det för bara en liten stund efter så började det blixtra och mullra, så vi började överväga att stryka oss och köra hem. Men när vädret hade lugnat sig liiiite så kastade vi på alla saker igen och gav oss iväg.
Det var bara 40 min kvar till start när vi bestämde oss för att starta i alla fall så det blev lite stressigt, men vi klarade det bra så det blev inga problem!
 
Det blev inte så mycket till framridning dock. Skrittade bara fram och gjorde lite rörelser och sen hann vi inte med mer, samtidigt kände jag att det var helt okej för det är bara jobbigt att sitta och mala rörelser i den geggan när hästen bara blir tröttare och tröttare.
 
Jag kände att det var ett bra tillfälle att testa lite andra saker och metoder inne på banan, te.x jag samlade supermycket i traven och försökte i galoppen men den banan var inte att leka med! Det var som att rida på en sandstrand blandat med en sjö, så jag tyckte faktiskt lite synd om Pee Wee. Hon klarade knappt att hålla igång galoppen men hon kämpade på och kravlade runt där i sanden! ;) haha
Vi hade i alla fall ingen större miss förutom att galopp programmet hade kunnat varit så mycket bättre, menmen även här fick Pee Wee massor av beröm för hennes prestation! Hon gick i åska och regn utan att spänna sig alls, hon var sååå duktig!
Resultatet blev 64,7% vilket jag är supernöjd med, såå nära ett SM kval igen!! Vi fick dessutom 65,8% av den ena domaren
 
Efter starten skrittade jag av henne och sen packade vi det sista och körde hem, skönt!
Kan passa på och tacka min pappa för en supermysig helg!! ♥

Kommentarer
Anna skriver

Hur många kval måste man göra för att få tävla SM? :)

Svar: Du behöver två kval i en nationell FEI klass på minst 65 % :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-06-03 // 11:01:42
Blogg/Hemsida: http://www.annajohanssons.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0