Gårdagens starter i åsbo!

Jag måste börja med att säga att jag är jättenöjd med min och Pee Wees prestation! 
 
Just nu ligger både jag och Pee Wee under utbildning. Jag kom direkt från ridskolan till en ungponny och har aldrig suttit och ridit en utbildad häst. På det viset så vet jag inte riktigt vad det är jag ska sträva efter när det kommer till form och samling. Jag vet ju till en viss del såklart, men nu när vi håller på att höja Pee Wee lite till i formen och sätta henne mer på bakbenen så kan det bli lite klurigt ibland. Vi har kommit en bra bit på vägen bara på 3 veckor, men det tar ju ännu längre tid eftersom jag behöver lära mig lite nytt först, innan jag kan lära Pee Wee. Det har gått lite upp och ned sedan vi började med att sätta lite högre krav. Ena dagen går det superduper bra och andra dagen går det skit, som om att man får börja om från noll igen. Men det 'är bara att kämpa på, man kommer dit tillsist!
 
Detta är något vi håller på med just nu och därför har mina mål på de senaste tävlingarna varit att jag själv ska våga ta upp henne och chansa på den formen fastän vi inte är helt säkra där ännu, och samtidigt förmedla ett lugn. Det är verkligen svårt och jag får jobba med både mig själv och Pee Wee för att nå dit! På tävlingen igår så var hon väldigt fin i formen, vi hade några missar, men vi kom ändå en bra bit på vägen. Det är liksom bara dendär lilla tröskeln kvar!
 
Det blåste fruktansvärt mycket och alla starter var ute. Tyckte synd om både mig själv, Pee Wee och alla andra ekipage, haha! Menmen, det fanns ju inget man kunde göra åt saken. I LA: P1 slutade vi på 59 % och i FEI:n slutade vi på 58,8 %. Vi har tittat på filmerna om och om igen och kan inte förstå dessa procent, och för mig så känns det ju ganska knäckande. Vi har ju utvecklats mycket på senaste tiden och det är tråkigt när de ska dömma så hårt! De låg ju väldigt lågt överlag då dem hade vinnaren på 64%.. 
 
Menmen, trots detta måste jag säga att jag är nöjd och kommer att forstätta kämpa på. Vi kommer nå dit vi vill snart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0