Så gick tävlingen i Klippan

Pee Wee var väldigt fin på båda framridningarna. Jag kände att jag kunde få upp henne i formen och hon jobbade på så bra hon kunde. Man hade inte så mycket plats att röra sig på då det var två banor igång och bara en framridning. Där blev ju en hel del hästar efter en stund..
 
Vi startade FEI Inledande först. Pee Wee kändes faktiskt väldigt fin även inne på banan! Det var folk som gick ut och in med gnisslande dörrar på läktaren, men hon brydde sig inte om det alls. Jag tror att eftersom jag hade bestämt mig för att förmedla ett lugn till henne så blev varken jag eller hon störd av sådant. Det kommer ju aldrig vara helt tyst under en ritt så det är ju bara för hästarna att vänja sig! 
Vi hade 2 stora missar och något litet slarv. Den ena bakdelsvändningen blev superkonstig! Vet inte alls vad som hände där haha. Ryggningen som alltid blir bra på träningarna nuförtiden blev också kass. Hon ryggade snett och huvudet var oroligt. Vet inte riktigt vad som hände där heller.. Men sådana missar måste vi få bort nu så vi kan visa att vi faktiskt förtjänar de höga procenten! Det vare ju lite småslarv också från min sida.. Satsade inte tillräckligt i ökningarna och volterna blev antingen förstora eller försmå. Sånt har man inte heller råd med i dessa klasser! 
Vi slutade på 63,0 % vilket är helt okej. Det känns ju lite surt när vi tappar så mycket poäng på grund av dessa slarvsaker och missar.. Men ändå skönt på ett sätt eftersom det inte fanns någon kritik på något annat mer än våra missar, de sakerna är ju ändå missar man kan få bort direkt på nästa tävling.
 
Jag hade ju bara 40 min till nästa klass sen så pappa gick lite med Pee Wee undertiden jag gick igenom nästa pogram. I La: P1 så blev hon väldigt spänd. Hon var ju såklart trött efter typ 2 timmars dressyr utan någon riktig paus i transporten, haha! Men hon blev faktiskt spänd och rädd för nån sak som låg bredvid banan. Hon brukar inte reagera på sådant så jag tror det var ett bevis på att hon var trött.. Ritten blev ju tyvärr spänd och lite seg. Men det fanns inte så mycket man kunde göra åt den saken! 
Resultatet slutade på 63 % i denna klass också. Vi vet ju att vi kan mycket bättre, så jag är faktiskt inte alls så depp över det resultatet! 
 
Mål till nästa tävling: Jag måste säga att jag är väldigt stolt över mig själv och Pee Wee. Vi har fått mycket mer förtroende för varandra och litar mer på varandra även inne på banan. Mitt mål är ändå att lita ännu lite till på Pee Wee inne på banan nästa tävling! Vi har gjort stora framsteg som jag vill visa upp! Pee Wee har verkligen börjat komma upp i formen nu och blivit så fin! Jag är taggad till tusen, detta kommer bli riktigt bra ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0