Första tävlingen 2014. Dagstorp 8/2

Vi fick väl ingen superstart på året, jag och min lilla ponny.
Första klassen gick rent åt skogen. Ingenting funkade för varken mig eller Pee Wee. Det blev många missförstånd oss emellan och det var en hel del slarv. Det finns egenligen inte så mycket mer att säga om den starten. Lite tråkigt att absolut första starten skulle inledas så, haha. Menmen, så kan det gå!
Vi slutade på 60.5 %.
 
Andra klassen fick vi dock revansch! Jag verkligen satte fart i bakbenen på framridningen och såg till att hon lyssnade på mig. Det var inte alls tillåtet att sluta lyssna på mig inne på banan sen, inte en chans! Det fanns inte att det skulle hända.
Inne på banan gick det jättebra! Traven var jättebra och galoppen var helt okej och det var en så stor skillnad från klassen innan! Vi hade 3 missar vilket var bakdelsvändningen, ryggningen och de sista enkla bytena. De kostade ju oss en hel del då man får dubbel i enkla bytena.. Men men. 
Vi tyckte att det var lite snålt dömt.. Vi fick betalt av en domare men de andra höll verkligen inte med oss. 
Slutade i alla fall på nästan 62% vilket ändå känns helt okej. 
 
Det som var bra med denna tävlingsdagen var att den avslutades på ett bra sätt och att vi fick vår revansch! Nu är det bara att kämpa på här hemma ännu mer.. Hon går så otroligt otroligt fint här hemma och på träningar ligger vi på höga poäng när vi gör alla rörelser. Nu är målet att klara av en sak i taget inne på banan också.
Det är bara att kämpa på!
 

Kommentarer
Sara skriver

Hej, undrar om du har haft någon som provridit Pee Wee än? Har du någon ny ponny på G? Svara gärna i ett inlägg :)

Svar: okej det ska jag fixa :)
Frida Fransson

Skrivet: 2014-02-11 // 22:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0