Gårdagens tävling!

Vet inte riktigt hur jag ska berätta om gårdagens tävling, haha. Men jag gör ett försök!
 
I Höör har det regnat heeela veckan och tävlingen var ute, så då kan ni själva tänka er hur banorna såg ut.. Framridningsbanan var en ända stor lerhög så det gick liksom inte att rida fram ordentligt. Det går inte att förbereda med öppnor och slutor till exempel när där är så mycket lera, för man kom ingenstans! Pee Wee är ju en ponny som inte är så kräsen med sådana saker och klarar en hel del, men till och med hon visade att hon var lite onöjd. 
Tävlingsbanan sen var inte mycket bättre. Där var inte så lerigt men den bestod bara av vatten! De hade grävt upp gräset en hel del utanför banan för att vattnet skulle rinna av men det gick knappt. Jag var helt säker på att Pee Wee skulle reagera på det uppgrävda gräset och hålen, och alla de stora vattenpölarna. Men hon var faktiskt RIKTIGT duktig! När jag kom in på banan så började jag med att rida igenom en vattenpöl i skritt och klappade på henne massor, efter det så var det ingen fara med dem. Jag gjorde samma sak där vid gräset och det var ju lite mer obehagligt tyckte hon, men efter att ha gått förbi där två gånger så var där inga problem med det heller! Jag tror att hon kände sig trygg med sakerna till sist eftersom jag visade att det inte var någon fara och var helt lugn själv. 
När vi väl började sen så hade vi en heeel del missar! Det var ingenting som kändes bra för där var något i varje rörelse som gick fel. Hon gillar liksom inte att plaska runt i vattenpölarna, hon går igenom dem men stretar emot ;) När jag kom ut från banan så fick hon massa beröm! Rundan kändes skit, men hon gick på både framridningen och inne på banan med dessa dålig förutsättningarna och det var jag otroligt tacksom för! Duktigt gjort av henne att kämpa på! Resultatet slutade på 61,8% i FEI Lagtävlan vilket jag ändå var nöjd med. En domare hade oss dessutom på 64,8 % 
 
Andra klassen gick vi och avanmälde. Jag kände att de hade varit lite taskigt mot Pee Wee att gå en gång till med samma förutsättningar när hon faktiskt verkligen försökte att prestera trots allt. Hon har blivit så arbetsvillig min lilla ponny och då vill jag inte jobba slut på henne en sådan dag!
Så vi fikade med lite vänner och sedan åkte vi hem så jag kunde bada och gosa med min otroligt duktiga ponny! 
Vi laddar om till nästa helg♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0