Mycket att stå i denna vecka.. såhär planerar jag:

Denna veckan har jag väldigt många bollar i luften. Det är mycket prov och inlämningar i skolan, dessutom måste Pee Wee tränas ordentligt inför helgen då vi åker upp på meeting från fredag-söndag. Som ni hör så behöver jag verkligen en välutvecklad planering:
  • Måndag - Pee Wee vilar och jag förbereder inför engelska prov
  • Tisdag - Har engelska prov i skolan. Pee Wee vilar och jag tränar ensam hemma. Under kvällen ska jag även försöka bli klar med en inlämning som har deadline på söndag.
  • Onsdag - Jag slutar tidigt i skolan, 11.00. Min sista lektion i skolan är konditionsträning så jag behöver inte träna mer när jag kommer hem, dock ska Pee Wee gå ett dressyrpass. På kvällen sen ska jag göra klart allt med mitt inlämningsarbete och skcika in. Om jag hinner ska jag även börja plugga på matte då det är nationella prov i det hela dagen på fredag. 
  • Torsdag - Vi har studiedag och jag kommer sitta och plugga matte hela dagen! På eftermiddagen/kvällen har jag dressyrträning för helena men jag ska även packa allting till både häst och mig själv så allt är klart tills vi ska åka.
  • Fredag - Jag har nationella prov i matte, ca 4-5 h. När jag kommer hem från skolan så är det raka vägen till stallet och packa det sista för att sedan ta med Pee Wee och åka iväg på meeting längre upp i Sverige. Ska bli riktigt mysigt faktiskt! Kommer antagligen inte att plugga något denna dag då jag kommer vara helt slut i huvudet efter matten och eftersom jag inte kommer ha tid då allting ska lastas av och förberedas när vi kommer fram till tävlingen. 
  • Lördag - Jag tävlar med Pee Wee två klasser. Min första start är 10.45 och min andra 12.27. Kommer antagligen gå runt på tävlingen och fixa med Pee Wee fram till 3-4 och sedan MÅSTE jag sätta mig ner och plugga till prov i ekonomi.
  • Söndag - Jag tävlar med Pee Wee igen och startar redan 09.18! Kommer få stiga upp suuupertidigt.. Menmen. När vi startat den klassen så ska vi vara kvar på tävlingen ett litet tag och sedan packa och åka hem. Resten av min kväll kommer bestå av plugg inför ekonomiprovet.
Rolig vecka va? Haha. Jag gillar att ha mycket att göra, men att behöva plugga under ett meeting är verkligen inte roligt!! Dessutom börjar jag nästa vecka med muntliga nationella i spanska, coopers prov på idrotten och ekonomiprov på bokföring.. pust.

Kommentarer
Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare skriver

Bra att planera upp allt sådär! vi är allt lika du o jag ;)

Svar: Ja verkligen, haha! Kan inget annat än att hålla med ;)
Frida Fransson

Skrivet: 2014-05-20 // 21:20:15
Blogg/Hemsida: http://enewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0