Gårdagens ridpass!

Igår red jag riktig dressyr på Pee Wee, som jag inte gjort på hur länge som helst!
Hur som helst gick det jättebra!
I början var jag inte så värst nöjd.. Tyckte att hon var för öppen i formen. Såklart så började jag tänka negativt och börja rida runt runt runt på den här lilla volten för att försöka få henne bättre i form, vilket inte gör någon skillnad alls! Som jag igentligen vet om.
Så efter ett tag så fick jag nog, av mig själv! Hur ska jag och Pee Wee komma någonstans ifall jag bara sitter och tänker negativt om oss istället för att glädjas åt det som går bra?!
Så jag fick rycka upp mig, börja tänka på Angelina och Stella och försöka lösa det jag hade problem med.
Först och främst försökte jag mig ifrån den där j*vla volten som jag enkelt fastnar i, började med öppna och sluta, och det gick bra.
Började ganska fort med att galoppera för att ibland tycker jag att det känns enklare på Pee Wee att börja med galoppen för då har hon mycket mer energi i traven sen!
så jag började med galoppen och sköt in bakdelen längs långsidan, en övning jag rekomenderar!
Efter jag gjort det ett tag så kom hon helt loss i galoppen och var superfin! jag kunde liksom göra allt med henne.
Gjorde även enkla byten och dom sista satte vi helt perfekta! ♥ Verkligen en underbar känsla!
Har ju inte gjort något sånt på hur länge som helst.
När jag bröt av hade hon en himla fart i benen och sköt på ordentligt. Kände då att hon hängde lite i tyglen, så då började jag samla-öka-samla-öka, och då kom hon loss hur fint somhelst!
Gjorde några ursnygga ökningar längs diagonalen också där hon verkligen sköt på i längre steg.
Kan det vara så att hon saknat att få jobba ordentligt? ;)

hihi, ialla fall ett superbra ridpass med andra ord!


/FridaFransson

Kommentarer
Nico skriver

Som du själv skriver Frida, du ska inte vara så negativ mot dig själv! Jag märker på hur du skriver och resonerar i dina inlägg att du är väldigt mån om att utvecklas och göra rätt. Att vara självkritisk och rannsaka sig själv är en oerhört god egenskap som hjälper dig framåt och finna lösningar på problem, så länge du inte är orättvis mot dig själv. Fler sådana här inlägg! Kul att läsa hur du tänker! Din ponny är så himla fin och du rider henne jättebra!

Skrivet: 2012-04-07 // 23:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0