Gårdagens ridpass!

Känner att jag börjat utveckla mina tankar i min ridning även undertiden jag rider och nu när jag sitter och skriver inlägg. Jag hittar oftast fort lösningar till mina problem. Stor utveckling från min sida!

Igår skulle jag bara rida ut en 50 minuters runda med skritt, trav och galopp om det kändes bra.
Jag kände att hon var något så sjukt spänd på allt runt omkring och kunde inte koncentrera sig alls.
Fick ingen bra känsla av att bara strunta i det och rida hem och göra vid henne och lossas som att allt var som vanligt, som jag hade gjort för ett år sedan.. Utan jag kände att jag var bara tvungen att göra något åt det för annars hade jag inte kunnat tänka på något annat än detta ridpasset.
Så när jag kom till vår förening som jag skulle rida igenom efter att ha ridit i stort sett hela rundan så red jag in på hoppbanan, bestämde mig för att jag inte skulle hoppa något hinder alls.
Dock låg där en bom som jag kände att jag kan rida över för att hon ska få lite annat att tänka på, eller ja, för att både jag och Pee Wee skulle få annat att tänka på.
Men började först på en volt i höger varv och började med att trava, jag var lite nervös över hur det skulle kännas för jag vill ju att allt ska gå och kännas bra, men jag kunde ju inte förvänta mig att det skulle kännas super efter att hon varit så rädd och spänd när jag red ut.
Men när jag började trava henne var hon superduper fin! Hon koncentrerade sig till 100 % på mig och var jätte lösgjord och gjorde allt jag ville! Jag blev super glad och började slappna av.
Innan jag red in på hoppbanan sa jag även till mig själv att jag bara skulle trava för ifall det inte skulle gå bra så hade jag inte tid till att sitta och försöka få det till att gå bra. Men efter att det kändes så bra i traven så kunde jag inte hålla mig ifrån att testa hennes svåraste gångart, galopp.
Jag tog det lungt och fattade galopp och visst var hon exakt lika fin där! Och det var likadant i vänster varv också.
Så glad som jag var så kunde jag inte sluta rida, så jag började trava och galoppera över bommen och sen utvecklade jag det till att rida över bommen i en åttvolt så jag bytade galopp när vi var över bommen.
Jätte duktig var hon, fast när vi skulle byta till höger galopp så hade hon lite svårt med att få med bakbenen till att byta också, hihi. Galopperade också längs långsidan i snabb fart men var noga med att hon inte fick ta upp huvudet. Sen galopperade och travade jag av henne.

Glad till 1000 lämnade jag hoppbanan och hon fick mycket beröm!
Det känns så härligt att känna att allt äntligen börjar lossna för oss nu och att allt jobb jag lagt ner på henne verkligen börjar ge resultat. Jag är såå nöjd med min ponny och faktiskt är jag lika nöjd med mig själv! Även ifall jag har jättehöga krav på mig själv!

Du är det bästa jag vet! ♥


/FridaFransson

Kommentarer
Jessica Holmqvist skriver

Både du och ponnyn är ju bara föööör söta jag dör!

Skrivet: 2012-05-10 // 07:39:30
Blogg/Hemsida: http://jhfotograf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0