Pee Wees sår & Dagens ridpass!

Idag när jag kom till stallet så var det första jag såg blod på Pee Wees ena ben! Det var ju inte mycket men det var ju blod.. Antagligen måste hon ha busat i hagen men som tur var så hade hon inte ont av det alls, jag klämde, tryckte, tvättade o.s.v och hon reagerade inte!
 
Idag måste jag säga att jag är jättenöjd över dagens ridpass! Det var roligt för oss båda och det blev bara så bra helt enkelt!
När jag hoppade upp och skulle rida till ridhuset märkte jag på henne att hon var stressad, för då går hon fort ( fast det är halt) och hon blir rädd för exakt allt.
När vi kom in i ridhuset så var där hinder och bommar överallt. Det var ridskola och privatryttare och där stod jag med en stressad häst.. I början var där otroligt trångt! Tränade mest på övergångar mellan alla gångarter som hon fixade galant och samtidigt gjorde det henne lugn och koncentrerad. Hon verkade supertaggad på att hoppa när alla hinder stod framme, så jag passade på att rida över lite bommar. Ooh, vad vi båda är sugna på att få hoppa! hehe
I alla fall så får vi får nu mera rida i hela ridhuset fastän där är ridskola, så jag måste säga att det är jätteskönt att komma ifrån den lilla volten man brukar få rida på annars..
Pee Wee var i alla fall superfin och jag är jättenöjd!
 
Såret:
På bilderna under har jag tvättat såret, jag vet att det ser "djupt" ut på den översta bilden, men i verkligheten är det bara en skårpa!
Haha här ser man ingenting alls, men om man kollar noga så ser man en svart prick i mitten och det är då andra skårpan:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0