Svenskt Ponny Derby 2012, Dag 1

Tänkte att jag skulle berätta om dagarna och visa bilder i omgångar. Varje dag för sig själv.
 
Om jag då börjar med att berätta om dag 1, även kval 1.
Mina starttider denna helg var superhärliga! Dag 1 startade jag vid kl 4, så vi knoppade och gjorde i ordning allt på förmiddagen. Vi stod hos mammas kompis som har ett supermysigt stall! Vi trivdes verkligen där!
När vi kom till tävlingsplatsen blev jag riktigt riktigt nervös! mamma sa att jag blev helt vit i huvudet.
Jag har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv! Jag vet om att jag blev nervös för att jag vet att jag sätter jättestora krav på mig själv och om jag inte når upp till dom tycker jag att jag är sämst. Ingen annan sätter krav på mig, bara jag själv! korkat men sant..
När jag hoppat upp och red ut på framridningen var jag fortfarande nervös, nervositeten brukar försvinna när jag hoppar upp på hästen.
Fick ingen super känsla på framridningen tyckte att hon stretade och hade förlite framåtbjudning. Tyckte att jag kämpade och kämpade hela tiden, men nu i efterhand känner jag att jag nog inte har kämpat alls, utan bara tänkt negativt. Att jag varit för nervös för att göra något åt saken. Varför jag märkte det kommer ni att få läsa ikväll.
När jag kom in på banan kände jag samma sak och fick inte riktigt till någonting, så jag var riktigt besviken när jag kom ut faktiskt.
Kval 1 var i LA:1, när jag fick resultatet stod där 64,2 % och tyckte det var jättebra om man jämför med känslan jag hade. Igentligen va det så tramsigt, för det var här jag skulle gå in med störst självförtroende för allt där i kan vi jättebra! Och jag brukar tävla det programet.
Ialla fall så slutade vi 8 av 16 stycken.
Vi åkte hem och lastade av Pee Wee och fixade lite i stallet. Sen hade vi en jättemysig grillkväll i stallet. Där var 3 ryttare till som hyrde in sig under helgen, och dom var supertrevliga!! hoppryttare dock ;) hihi

Nu i efterhand är jag nöjd med Pee Wee men blir frustrerad över mig själv. Självkritisk som jag är! ;)
 
Pappa tog inga bilder denna dagen, så ni får en annan bild på oss i det mysiga stallet! :)
min fining ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0