Dressyrkurs

För ungefär 3 veckor sedan var jag på dressyrkurs för Helena, min tränare.
Hon hade planerat att vi skulle rida på lördagen, och när alla ridit skulle vi in på mental träning hos hennes man.
Sen på kvällen där så skulle alla som ville komma och äta på järnkällaren och sedan var det träning i dressyr igen på söndagen. Jag tyckte denna kursen var riktigt rolig och lärorik och jag hoppas att det blir fler kurser! :)

Lördagen:
Om jag har rätt för mig så hade jag min träning vid kl 10 båda dagarna.
På lördagen gick det jättebra och hon var jättefin! kommer inte ihåg så mycket, men kommer ialla fall ihåg att jag var jätte nöjd!
Vi red igenom allt möjligt, skänkelvikningar, öppnor, slutor, enkla byten o.s.v
Och det gick bra! Sedan åkte jag hem och släppte av min ponny och åkte dit igen för att kolla på fler och för att komma till den mentala träningen. På den mentala träningen prata dom mycket om mål och att man skulle tänka positiv och vara förberedd när det är tävling och träning.
Mitt stora problem är att jag blir så otroligt nervös ibland och då blir jag spänd och då blir Pee Wee spänd, och då går det inte bra. Så jag hoppas att denna mentala träningen hjälpte för ska ju tävla på lördag!

Söndag:
Kom dit lite tidigare, tittade lite på ekipage och så, fick ganska kort framridning för mamma råkade låsa in schabraket i bilen, och hon var på träning för att stötta oss på tävlingar. Så det blev lite kaus där ett tag!
Men väl igång så gick det riiiktigt riiiktigt bra! Kommer ihåg att jag hade ett stort leende på läpparna på vägen hem! :D Fick även fina och värmande ord av både Helena och folk som tittade på, så jag blev så himla glad!

Lite bilder från lördagen, bilderna är fotade av Julia, tack! :D:



hahah, min sits!



Här r bilder från söndagen:





haha, ingen kommentar till min sits ;)

Min fining ♥

Vad tycker ni om henne då? :)
/FriidaFransson

Kommentarer
Elin skriver

Hej! Nu har jag en bloggtävling där du kan vinna en superfin huva eller en ryktborste :D



http://slowmotionphoto.blogg.se/2012/march/bloggtavling-1.html#comment

Skrivet: 2012-03-07 // 17:52:56
Blogg/Hemsida: http://slowmotionphoto.blogg.se/
lisa skriver

Tycker att hon är superfin! :D

Skrivet: 2012-03-07 // 18:08:46
Sara skriver

Fin häst! :) ser väldigt trevligt ut!

Skrivet: 2012-03-08 // 12:08:39
Blogg/Hemsida: http://www.saraaandersson.devote.se
Ida Andersson skriver

Duktiga ni är !

Skrivet: 2012-03-08 // 15:19:47
: skriver

Tänkte bara höra... är hon tillsalu eller? Med tanke på att du är/börjar bli så lång på henne? :/

Skrivet: 2012-03-09 // 19:28:08
mathilda svennung skriver

vad fina ni är, börjar ju se fint ut, blir kul att se var ni är om typ ett halvår :D

Skrivet: 2012-03-09 // 20:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0