En bra tränare för mig!

Jag trivs supermycket med min tränare Helena!
Hon har hjälp mig med Pee Wee jättemycket och vi har utvecklats enormt med hennes hjälp!
Det borde finnas fler tränare som henne så att alla kunnat få den hjälpen hon kan ge.

Ialla fall så tänkte jag skriva vad en bra respektive dålig tränare är för mig:
En bra tränare:

* Bestämd. Våga säga till!

* Visa. Om man sitter te.x fel med benen, att tränaren går fram och visar och förklarar så att man förstår och känner och vet hur det ska vara.

* Pratar med ryttaren om vilka mål man borde ha och stötta ryttaren i det.

* En bra tränare ska vara ärlig.

* Lära ut på ett bra sätt, veta vad dom gör och säger, kanske komma med någon ny bra övning för just det ekipaget som dom behöver träna på.

* Engagerad.


En tränare som jag inte tycker är så bra:

* för snäll. Bara berömmer men vågar inte säga till om det är något.

* En tränare som trycker ner en och ger spydiga kommentarer vill jag verkligen inte ha!

* En tränare som inte bryr sig om vad man tycker, känner eller vill jobba på.

Ja, det är lite grejer jag kan komma på nu.
Vad tycker ni? Vad är en bra respektive dålig tränare för er?

/FriidaFransson

Kommentarer
Felicia skriver

Jag tycker som dig om hur en tränare ska vara! :D

Skrivet: 2012-03-07 // 12:57:36
Blogg/Hemsida: http://ponniehjerta.blogg.se/
Filippa skriver

En bra tränare anpassar sig efter ekipagen tycker jag :)

Skrivet: 2012-03-07 // 15:21:13
Blogg/Hemsida: http://ponnyflum.blogg.se/
ida skriver

vilken fin blogg! Gör du bloglovinbten?:)

Skrivet: 2012-03-07 // 15:51:41
Blogg/Hemsida: http://aqipage.blogg.se/
Anna skriver

Jag tycker en tränare ska vara ödmjuk men ändån hård mot ryttaren för att rätta till ev fel och framför allt se till hästens behov och inte stressa fram något och även att dom inte ska vara fokuserade på tävling

Skrivet: 2012-03-07 // 21:38:15
Blogg/Hemsida: http://annashastliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0