För-och nackdelar med vinter

Kommer skriva fördelar och nackdelar med sommar också!

Fördelar med vintern enligt mig:
Det är ju supermysigt te.x en lördag att skritta ut i solen med massa snö!
Och det är jättehärligt att rida i djup snö och ta super fina bilder med en kompis.
Benen på hästarna blir inte leriga.

Nackdelar med vintern enligt mig:
Kallt.
Allting tar längre tid. Om man ska köra transport så får man köra långsammare. Det tar längre tid att byta vatten och så för det ska ner varmvatten också så det inte blir kallt i magen när dom dricker, ja det tar längre tid.
brodda måste man ju också!
Saker fryser, bettet blir kallt.
halkigt, hästen och ryttaren kan halka och sträcka sig rejält.
Det blir mörkt tidigt, men om det är snö så lyser det ju upp lite.
Man får ju även ta på både häst och ryttare med massor av kläder!

Jag tycker själv att det är ganska mysigt med snö och så om det är sol ute, men om det är typ snöstorm och så så är det väldigt jobbigt och drygt.

Vad tycker ni om vintern?

Får bli en bild på mig och min vän ida när vi är i ridhuset och rider nu i vintras :)
/FriidaFransson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0