Gårdagens ridpass

Igår red jag dressyr i ridhuset.

Var på ganska dåligt hurmör igår, eller ja var trött och blev irriterad för det minsta lilla.
Trodde att det skulle gå ut lite över ridningen, men icke!

Det gick väldigt bra och fick fram en superduper fin trav! Galoppen var ganska svår, hon var ganska seg i bakbenen där.

Ridpasset tog 40 min.
Började trava fram på väldigt böjda spår, serpentiner volter o.s.v
Sen tog jag av täcke och sådant och satte igång. Började med att få henne ganska avslappnad, hon fick gå i ett ganska söligt tempo bara hon slappnade av, sen helt plötsligt av sig själv började hon skjuta på ordentligt med bakbenen och ville gå nästan ökad trav. Satt och försökte jobba den traven mer på bakbenen och det gick jättebra.
Fattade galopp. Där var hon ganska seg ifrån bakbenen men det fixar vi hos helena imorgon ;)
Tyckte att jag fick henne fin till slut dock fortfarande ganska seg i bakbenen, men det var lite bättre i alla fall, bröt sedan av och då hade hon en otroligt fin trav, jobbade lite med den och sen var det klart!
Det som är lite synd nu är att hon gungar lite med huvudet, för nu när vi jobbar med den traven försöker hon få balans och så genom huvudet, men det är där vi ska stärka henne nu!

Är jättenöjd med min fina ponny! :D

bild från dressyrkursen hos min tränare, kommer skriva mer om det!
/FriidaFransson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0