Gästinlägg!

Bad Angelina, som jag skrev om i inspirationsinlägget, att skriva ihop ett inlägg så att ni fick veta mer om henne och Stella!

Hejsan alla Fridas läsare!
Mitt namn är Angelina Svedbo och har fått i uppdrag av Frida att skriva en gästblogg om mig och min häst, så jag gör ett försök med det!

Jag heter som sagt Angelina Svedbo och är 14 år gammal, bor på en gård utanför Göteborg med min familj och tävlar på regional La:p1 nivå i dressyr med min D-ponny Stella Z som är ett fux sto på 8 år som jag haft sen maj 2010, då hon var 6 år gammal. Innan henne hade jag(och har fortfarande) en D-ponny valack som heter Chopard de la Gold, hade inte tänkt prata så mycket om honom eftersom han är utlånad just nu men så ni vet vem jag pratar om när jag säger Chopard.

Stella är imp. Tyskland och har gått tom. Bundeschampionatet i hoppning där, jag hat däremot ingen aning om vad hon gått för dressyr klasser där. Hon kunde lite skänkelvikningar och påbörjad lite förvänd galopp och öppnor men mycket mer kunde hon inte. Vi kan väl säga att dom här snart 2 åren jag haft henne har varit fulla av så mycket mycket mer än det lilla man sett av oss på internet (har bla haft 3 bloggar med olika kompisar osv), det har varit stenhårt slit ända sen dag 1! Stella är den absolut svåraste ponny jag någonsin suttit på! Hon är så känslig så man knappt kan peta på henne utan att få en jätte reaktion, men ibland blir hon sur (sto och fux är ingen bra kombination haha) och struntar i mig helt, vilket kan bli väldigt frustrerande som ni säkert förstår!

Mitt och Stellas bästa resultat under hela 2010 var 55% i lb och 63% i lc, låt oss säga att 2010 inte var vårt år.. kunde henne inte alls och mitt självförtroende började dala redan efter första tävlingen, jag fick mig en riktig törn i självförtroendet och var nästan nära att ge upp min fina ponny där ett tag, men skam den som ger sig! Jag red på, det gick sakta sakta sakta liiiite bättre. Jag började sätta igång Chopard efter en skada, började tävla honom och hade honom som min "nummer ett häst", men så fick jag för mig att starta Stella på en tävling istället för Chopard. Vilket av någon konstig anledning gick väldigt bra, vann en lc:2 på 76%, jag var ganska lycklig efter den tävlingen haha! 

Det gav mig lite kämpar glöd igen! Så sa till mig själv när jag skrittade fram henne inför ett ridpass i somras (nej det är inte längre sen än så) att "nej nu bara SKA detta funka, jag SKA vara 110% nöjd när jag sitter av henne idag!" och tror ni inte det blev precis så? Det var nästan så jag grät glädje tårar efteråt! Mamma stod och gapade där hon stod och tittade på, efteråt sa hon att hon aldrig sett henne så fin innan. Idag går hon "dåligt" när hon gick som hon gjorde då, min fina ponny <3

Jag fick för mig att debutera regionalt i September 2011, den vann vi på 77,931%! Jag fick för mig att debutera la i november, den kom vi trea i på 68%! 
I Januari så startade vi våran tredje la, den vann vi på 72%! 5 mars 2012 startade vi våran första la:p1, den vann vi på 72%, var dessvärre bara en "serie dressyr" så gav mig inget nationellt kval, men vann serien så fick med mig en blå gul hem i alla fall. Och i helgen debuterade vi regional La:p1 och vann på 66,8% vilket gav mig mitt första nationella kval!

Jag är så otroligt stolt över min och Stellas resa, den har varit full av blod, svett och tårar! Jag har varit nära att ge upp sååå många gånger så i anar inte! Men precis ALTT går om man inte ger sig, det är jag och min ponny ett levande bevis på! Från 51% i lb till 72% i la:p1, jag skulle vilja kalla det utveckling! 

Det jag vill förmedla med allt detta är att man ska aldrig aldrig aldrig ge upp, hur hopplöst och mörkt det än ser ut. Precis allt går att göra möjligt, det tar bara den tiden det behöver. Och ibland är tid tyvärr det sista man har, men då får man leva med det. Med massor med envishet, en bra tränare, stöttande föräldrar och en ponny som är bra i huvudet och hyffsade gångarter kan man komma längre än man tror! Så vad ni än gör, ge ALDRIG upp något ni än trott på!

Over and out, Angelina Svedbo och Stella Z!


Tack Angelina för att du ville ställa upp och göra ett inlägg! :)♥

Kommentarer
PATRICIA skriver

Hej tänkte bara göra lite reklam för min tävling jag har på bloggen nu. Du kan vinna ett supersnyggt pannband till din häst! Tävlingsreglerna är enkla så va med du oxå. Vinnare dras fredagen 20 april :) Lycka till !



Länk till tävlingen: http://ponnynceline.blogg.se/2012/march/vinn-ett-pannband.html#comment



Kram CELINE & PATRICIA

www.ponnynceline.blogg.se

Skrivet: 2012-03-31 // 11:06:56
Blogg/Hemsida: http://ponnynceline.blogg.se/
Linnéa skriver

Tjenare, söt blogg, precis i min smak! Bloglovin' byte?

Ha en bra påsk Kram ♥

Skrivet: 2012-03-31 // 12:53:57
Blogg/Hemsida: http://lovewithoutaguy.blogg.se/
Christel skriver

Har en liten fråga, var du (angelina) med och tävlade i Trollhättan förra veckan? :D En regional dressyr tävling ;)

Skrivet: 2012-04-02 // 10:48:07
Blogg/Hemsida: http://ponnylycka.blogg.se/
Christel skriver

Sv till Angelina: Okey! Nej jag bara undrade, kände igen er, och det ser ut som om bilden är därifrån också? :)

Skrivet: 2012-04-03 // 12:23:34
Blogg/Hemsida: http://ponnylycka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0