Inspiration!

Har ni hittat någon som inspirerar er? vem?

På den senaste tiden har jag behövt inspiration inom ja, allt.
I skolan har jag varit ganska slarvig med läxor och pluggat till prov dagen innan och det finns ju inte en chans att man ska kunna nå dom höga betygen som jag förväntar mig att jag ska nå ifall jag håller på sådär! och speciellt inte när man går i 8:an.
Inom ridsporten har det bara stått still, vi har inte försämrat oss men inte heller förbättrats oss. Det har liksom bara varit helt still och jag har kännt mig tom på inspiration och mål. Inom skolan och ridsporten.
Men sen finns det ju ekipage som gör en väldigt inspirerad och då pressar man sig själv för att komma dit det ekipaget är. Enligt mig är det viktigt att ha något/någon som inspirerar en, och jag har trott att jag haft det, men det har inte varit så.
Men igår slog det mig vem det är som verkligen inspirerar mig och får mig till att kämpa och göra mitt bästa!
Det konstiga är att detta ekipaget som inspirerar mig har gjort det en gång innan. Nämligen förra typ sommaren, utan att jag tänkt på det. Och då gick det hur bra som helst för mig och Pee Wee och jag red bra som tusan. Men på något vis försvann det, man har ju sina perioder. Och nu när jag känt väldigt länge att jag velat ha inspiration till skolan och i ridsporten, så har jag gått och letat, letat efter personen/ekipaget/saken som ska inspirera mig.
kanske är någon som känner/kännt samma sak innan man hittar den som tar fram det bästa i en själv. Inte den man vill ska vara den som gör det utan den som det faktiskt är.
Jag kan sitta och kolla på ekipage som tävlar på hög nivå innom dressyr och det taggar mig till viss del men inte fullt ut. Det gäller att hitta den rätta, och den som gör att man pushar sig själv även om man vill det eller inte!
Man kan inte välja ut den person man vill att det ska vara, det bara är så! Och innan man hittat det så kan man känna sig väldigt vilsen i vissa perioder.
Igår slog det mig, vem det är som inspirerar mig! Upptäckte det genom att jag satt och kolla på facebook och såg att en tjej lagt ut en bild på sin ponny och skrivit att dom vunnit och klarat ett kval till nationellt på 66,8 % i LA: P1
Den här duktiga tjejen jag pratar om och som lyckas inspirera mig är Angelina Svedbo på sin fina ponny Stella Z!
Jag träffade henne i falsterbo 2011 och det är den enda gången jag träffat henne, så känner henne inte jättebra, men tycker att hon verkar vara en trevlig och rolig tjej!
Ialla fall inspirerade hon mig ett tag efter att vi träffats, jag börja rida riktigt bra och verkligen försökte göra mitt bästa och det gjorde så att Pee Wee gick riktigt bra, och det gick lika bra på tävling!
Och sen förra sommaren har jag och Pee Wee utvecklats enormt! och jag känner att om jag börjar rida så igen och det går så bra, fast ännu bättre eftersom vi utvecklats, så är vi ju oslagbara i dom klasserna jag tävlar just nu?!
Och nu är jag lika taggad som jag var då till att utvecklas och förbättras!
Jag kände igår kväll hur mitt tänkande förändrades och hur jag  blev till tävlingsmänniska igen och började utmana mig själv igen. skönt!

Innan jag träffat Angelina i falsterbo så läste jag hennes blogg som hon hade med en vän. Jag la ofta märke till hur hon skrev att hon var perfiktionist hela tiden. På hur noga hon var med allt när hon red.
Kommer speciellt ihåg ett inlägg om hur hon Förberedde sig och sin häst inför tävling. Kommer ihåg att hon skrev att hon red programmet tills det satt till 100% och att hon var ute och gick sen, det har fastnat i mitt huvud liksom! Det är alltså så att jag inspireras av perfiktionisten hon är!
Visst är det konsigt?! Jag fattar knappat själv. Samtidigt som jag fattar det..

Denna fantastiska tjej har fått ner Frida Franssons fötter på jorden igen, och fått mig att inse allvaret med att plugga till prov några dagar innan tex. Och hur viktigt att det är att jag rider min häst på rätt sätt i minsta ditalj!
Jag är så glad att jag nu hittat och fattat att det är hon, Angelina Svedbo, som får mig att kämpa och pressa mig själv ännu lite till!
Jag har väldigt väldigt höga krav på mig själv (!!!!!!!) och när jag inte uppnår dom kraven jag sätter på mig själv så blir jag så grymt besviken och börjar tvivla på mig själv. Och om jag tvivlar på mig tvivlar jag på allt runt omkring mig.
Därför är jag så grymt glad över att jag insett detta och fått tillbaka den glada, aktiva och tävlingsinriktade frida igen!

Det jag vill ha sagt med detta långa inlägg är att ni ska/kommer hitta er inspirationskälla eller inspirationsperson.
Och att det inte alltid är dom största och bästa ryttarna i världen som gör det, utan det en särskilld till var och en. Och såklart kan en person eller ett ekipage inspirera er till viss del, men sen slår det er vem det är och det kanske inte alls är någon ni tänkt er. Det är säkert många som känner,känt eller kommer känna detta, men ta det lungt! Ni kommer hitta det!

Måste även säga att Angelina är en otroligt duktig ryttare och har gjort en jättestor skillnad på sin häst Stella Z på 1,5 år! Hur hon än gjort, utan att igentligen göra så mycket, så har hon inspirerat mig enormt! ♥
juni 2010:

Nu har hon kämpat tillsammans med sin ponny, och nu ser det ut såhär!:

man kan ju knappt tro att det är samma ponny! Jag tycker Angelina ska vara stolt över hur hon förändrat och förbättrat sin ponny! ♥


/målmedveten FridaFransson

Kommentarer
Angelina svedbo skriver

Åhhh vad du är gullig frida <3

Skrivet: 2012-03-26 // 19:19:37
Matilda skriver

intressant inlägg! :)

Skrivet: 2012-03-26 // 19:46:42
jenny skriver

Jag håller med dig, angelina är en bra ryttare och har en fin ponny! Jag känner henne inte, men har läst deras blogg. Därför tycker jag att det är synd att hon slutade blogga, jag hade gärna forsatt att läsa, jag fick liksom en kick av det ''sååå ska jag också rida''..



kram!♥

Skrivet: 2012-03-26 // 21:01:20
Blogg/Hemsida: http://jedressage.blogg.se/
Sandra skriver

Åh hoppas jag kan bli lika duktig som du och tjejen du berättar om! Det är min inspiration.... :)

Skrivet: 2012-03-26 // 22:03:28
Blogg/Hemsida: http://motosidressyr.blogg.se/
Björn skriver

Härligt skrivet Frida :-)

Skrivet: 2012-03-27 // 08:59:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0