Tävlingen i skabersjö!

Tävlingen gick jättebra och jag är sååå otroligt nöjd! :D

Kom dit ett tag innan, gick och anmälde och sånt, gick på toa och kollade in framridningen och tävlingsbanan, planerade även med snälla ida som följde med och fota att hon skulle fota och pappa filma o.s.v
Så det finns film om ni vill se! :D
Tog sen ut Pee Wee och gjorde vid henne, satte upp på henne 40 min innan start, blev jättebra!
Hon var superfin på framridningen och jag var jätteglad. Fick igång traven med lite mer tryck i bakbenen, galoppen var dock svår, men det är det vi jobbar med nu hos helena!
En sak som vi måste träna på är halterna i början och i slutet, men det kommer vi till sen ;)

När jag kom in på banan till LB:1 så travade jag runt lite där inne, förbi den röda duken och när jag märkte att hon inte reagerade på någonting alls så började jag att galoppera för att hålla energin uppe.
Sen var det startsingnal och då var det bara att börja. Hon kändes jättefin, gjorde bara lite ryttar missar.
Lät henne bli alldeles förlång i formen i ökningarna så dom blev dåliga i alla gångarter, enligt mig ;)
Sen lät jag henne vara lite för öppen i formen i galoppen, och sen var det då i slutet när det var hallt så blev det tvärstopp och huvudet bara dök ner, usch ja, det var inte bra.
Pee Wee fick mycket klapp på halsen och så snackade jag lite med ida och pappa och dom tyckte det såg fint ut!
Ett tag senare när det skrittats av och så, så stod jag och ida i transporten och tramsa oss som vanligt! Gav Pee Wee mat och så, frågade henne vad hon trodde i % och hon sa över 65 i alla fall, och jag sa över 62 i alla fall!
När pappa sedan kom med protokollet så visade det sig att vi skrapat ihop hela 70,690 % och en andra plats! jag blev superglad! :D

I LA:1 så satt jag upp på hästen 20 min innan start, lika fin var hon där, men tyckte att jag fick henne ännu mera på bakbenen i traven och liite mer i galoppen!
Hann inte rida något speciellt på framridningen, bara någon skänkelvikning och pyttelite förvänd galopp.
Men det blev bra. Inne på banan lika fin! Även där så var där några missar från min sida, lät henne bli för lång i galoppen så allt där var inte jättebra. Blev även ett missförstånd med skänkelvikningen åt höger, hon fattade som om att hon skulle göra halt, så det blev en stor halvhalt istället! hihi
Och sen var det då att hon dök ner i halterna, men var supersuper nöjd! :D
Senare i transporten igen stod jag och ida och pratade igen, dock kommer jag inte ihåg vad hon gissade på i % men jag sa att det måste vara över 60 % i alla fall. 
och japp så var det! I LA:1 fick vi 67% och det blev en andra plats igen! Och jag bara strålade upp och ponnyn fick mycket pussar då och hon har fått mycket pussar idag!

hihi, Jag är stolt över min ponny och över mig själv! och jag kände att vi fick en riktigt bra start på året och det enda jag vill är att tävla! :D

Tack ida för alla fina bilder! ♥
Här är min favorit!

min fina ponny, du är det vackraste jag vet ♥
/FriidaFransson

Kommentarer
Lizzie skriver

Jättefin bild! Hade gärna sett på filmen om du vill lägga ut den:D

Skrivet: 2012-03-11 // 22:22:40
Ida Andersson skriver

Jätte roligt att följa med och peppa dig frida !<3

Följer gärna med en annan gång !

P.s också min favorit bild !



Kram Ida

Skrivet: 2012-03-11 // 22:28:40
Blogg/Hemsida: http://dresssage.blogg.se/
sofia skriver

Guud vad fin hon är! Grattis! :)

Skrivet: 2012-03-12 // 06:35:28
linnea skriver

Grattis! :D

Skrivet: 2012-03-18 // 08:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0