Tävling i lillhagen!

Vilken dag!
På framridningen till första klassen så kändes hon helt okej, lite oenergisk men hon gjorde det hon skulle liksom. Pressade verken mig eller henne något. Vilket jag skulle gjort!
För det första så fick jag starta ganska lång tid innan min start egentligen var, så jag fick kortare framridning och jag behöver tiden! Sen så fick jag vara ensam i hela ridhuset under den tiden jag red programet, där var alltså ingen häst där nere på volten. Pee Wee blev spänd när hon var ensam och plötsligt så var allt inne på banan läskigt! Men andra ord var hon väldigt spänd!
Jag kan säga att jag var/är irriterad över dom två sakerna.
Programet gick inte så bra, hon var spänd och så blev det ett stort missförstånd. I ryggningen förståd hon inte att hon skulle backa, och jag gjorde allt jag kunde och efter en lååång tid så fattade hon att hon vad hon skulle göra, men ryggningen blev inte bra alls. Hon blev superspänd i en hörnan i den förvända galoppen också, så dom missarna drog ner riktigt mycket! Resten av programet fick vi 6or och 7or, och det måste jag säga var bra efter allt klödd. Resultatet slutade på ca 62% jag är inte nöjd med den ritten alls!
Men min fina tjej är så vacker ändå!
 
På framridningen till andra klassen pressade jag oss båda supermycket. Hade även lite längre tid på mig att få loss henne helt, och hon var verkligen SUPERFIN!! Hon fick mycket mycket beröm!
När vi kom in på banan var hon lika fin! Allting var som vanligt, tiden jag skulle ha och häst på volten och vips så var ingenting läskigt! haha knas ponny ;)
Programmet gick jättebra! Gjorde några ryttarmissar men annars var det jättebra, galopp programet gick super!!
Hon fick massor av beröm och jag var supernöjd och faktiskt så märkte jag att hon var riktigt nöjd hon med!
Resultatet slutade på 64 % och det är jag nöjd med. Jag är riktigt taggad inför ett bra år, 2013, tillsammans med den bästa jag vet ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0