Tävling i skabersjö förra helgen!

Lagtävlan för ponnyallsvenskan:
Framridning: Det kändes jättebra! Hon var loss, rund, framåt ja helt enkelt fin. Någon minut innan jag skulle in på banan så kände jag att hon blev stel när jag samlade henne i galoppen. Det var inte så att hon körde upp huvudet utan hon blev lite konstigt stel, så jag visste inte vad jag skulle göra riktigt. Jag gjorde det klassiska samla öka samla öka, men det hjälpte inte.
Efter en liten stund utan resultat testade jag en annan övning, Jag gjorde sluta längs långsidan i olika tempon i galopp för att hon skulle få andra saker och tänka på. Den övningen är ju mest för bakbenen och att dom ska komma igång, och när bakbenen är igång brukar dom bli lösgjorda i handen och hålla huvudet still.
Och efter jag har gjort det en liten stund så blev hon superfin verkligen!
Inne på banan: När vi skrittade in på banan så var hon lite spänd för den röda duken, hon brukar inte reagera på något i skabersjö, men hon kollade faktiskt på duken denna gången.
Red förbi där några gånger och sen började jag testa henne lite ifall hon fortfarande var lika fin som på framridningen, hon var klockren!
Jag var nöjd när jag kom ut ifrån banan, travökningarna var jag riktigt nöjd med speciellt! Vi fick några småmissar och jag var inte helt säker på pogramet då det bara var andra gången jag startade det.
Resultat: Resultatet blev lite sämre än jag trodde, dock var det ju väldigt lågt dömt! Vinnaren hade 63 % så ja, lågt dömt.
Vi slutade på 60,571% och kom på fjärdeplats precis utanför placering! Lite surt så jag laddade om till nästa klass!
 
LA:P1:
Framridning: Hade inte lika lång framridning som till första klassen. Skrittade ganska länge och körde igång sen som vanligt. Det var inga problem alls under denna framridningen, jag kunde göra vad som helst med henne och hon gjorde det perfekt! Så hon fick många skrittpauser och mycket beröm!
Inne på banan: På banan gick det jättebra, jag var riktigt glad och faktiskt lte chockad när jag kom ut!! Vi hade fått till den samlade galoppen inne på banan! Pee Wee kan ha svårt för att samla sin galopp utan att tappa takten, och det är det vi har jobbat med under hela den tiden jag inte bloggat här, att bygga upp styrkan i den samlade galoppen. Och det klarade vi galant på banan för första gången när det gäller samlad galopp!
Pee Wee fick massor av beröm resten av dagen, jag var verkligen jätteglad! Jag blir ju så glad när man känner att det man kämpar för ger resultat!
Resultat: Resultatet slutade på 64% och vinst! 
 
Vad ska man säga? Nöjd Frida och nöjd ponny!

Kommentarer
ShireElin skriver

Grattis! :)

Svar: tack! :)
Frida Fransson

Skrivet: 2012-11-11 // 19:20:38
Blogg/Hemsida: http://shireelin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0