Träningen för Helena igår!

Gårdagens träning gick som sagt super! Pee Wee var faktiskt väldigt fin redan från start, hon var mjuk i sidorna och lyssnade fint. I förrgår red jag ett riktigt nyttigt ridpass på henne som gjorde susen!
Helena ville i alla fall att jag skulle få ha mer stöd i tyglen så vi började längs långsidan i skritt och sedan när hon blev fin där och gick fram till tyglen hela tiden så gjorde vi även det i trav och galopp fast på en volt. Det gick faktiskt riktigt bra och jag fick en "aha" upplevelse om hur jag skulle rida Pee Wee i högervarvet, ett otroligt bra ridpass alltså.
Vi gjorde inte mycket röresler bara lite sluta och där tränade vi på att böja lite extra och få med bakbenen riktigt ordentligt.
Mer än så gjorde vi inte utan jag fick lägga ner henne efter att hon gick bra och jag hade stöd i alla gångarter, vilket faktiskt gick ganska fort! Hon var inte alls tjurig idag när vi pressade henne lite extra och Helena sa att det berodde på att hon blivit så stark nu så att hon känner att hon klarar av det.
Nej, en riktigt bra och nyttig träning igår så idag får Pee Wee vila, ser fram emot nästa tävling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0