Bara 10 dagar kvar!

Nu börjar verkligen skolan närma sig! Tänk att det bara är 10 dagar kvar till skolstarten! AAH
 
Vi börjar den 19onde. Efter det ska man hitta en bra rutin, hinna med skolan, hästen och vänner! Förr hade jag max 10 min till skolan med moped men nu ska jag pendla och först åka tåg i 20 min och sen gå i lite mer än 5 min.
Vi kommer få ett helt nytt schema där man kanske slutar eller börjar sent vissa dagar och vissa dagar tidigt.
Jag hoppas verkligen på att jag får ett bra schema så jag kan vara lugn och känna att jag hinner med allt jag vill och slipper stressa ut till Pee Wee.
 
Det jag inte ser fram emot är såklart läxorna och proven. Tänk så har man glömt jättemycket av det man har lärt sig! Fast ändå är det inget jag är nervös för, för att första året är mer repetition på saker och man ska hitta rätt och allt ska kännas bra.
 
Det jag verkligen ser fram emot jättemycket är att träffa nya människor! Jag älskar att lära känna nya människor!
Jag hoppas att jag kommer i en bra klass med människor jag trivs med, för det gör faktiskt väldigt mycket.
Min barndomsvän ska gå samma linje som jag på samma skola så man kan ju hoppas att vi kommer i samma klass, men det är absolut inte säkert att skolorna tänker så och sätter oss tillsammans.
 
Det är även väldigt skönt med en ny skola. Jag hade aaaldrig klarat av att gå på vår skola i 3 år till! Inget nytt, samma människor man ser varje dag, samma personer man är med varje dag, samma lärare, samma skola, allt samma. Nu är det ju precis tvärt om, verkligen allt är nytt. Super härligt!
 
Så ja, det jag verkligen längtar efter är nya människor och vänner men det jag inte längtar efter är läxor och prov. Jag ser verkligen fram emot den 19onde och det kommande året!

Kommentarer
Anonym skriver

Vilket program ska du gå?

Svar: Ekonomiprogrammet :)
Frida Fransson

Skrivet: 2013-08-09 // 12:30:10
ctinas skriver

Helt sjukt att det är så lite kvar! vill inte tänka på det haha! Men roligt med ny skola för dig förstås :)

Snygg outfit!

Svar: ja, man hade ju gärna haft sommarlov istället! :) tack så mycket!
Frida Fransson

Skrivet: 2013-08-09 // 17:10:23
Blogg/Hemsida: http://ctinasunnegardh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0