Bästa horsemanchip!

Det hade inte kunnat bli ett bättre avslut på Jönköping när man sen fick reda på av överdomaren att jag vunnit bästa horsemanchip där många nominerat mig! Jag blev verkligen såå glad!
 
Vi var klara för att åka hem och hade packat ut allt i transporten och det enda som var kvar var att ta ut hästen i transporten. När jag skulle göra det sista och tog ut Pee Wee för att bara sätta på transportskydden kom överdomaren och sa att jag hade vunnit ett pris som hette bästa horsemanship och att det hade varit roligt om jag ville stanna kvar en stund till och vara med på prisutdelningen för det var många som hade nominerat mig.
Det var inget och tänka på för oss, vi fick ta ut sadel och allt igen, knoppa om och jag fick dra på mig genom blöta tävlingskläder.
 
Det var jätteroligt och en otrolig känsla att få rida in på prisutdelningen efter den helgen, det var precis som om att det var ett pris för att jag kämpat så hårt och inte gett upp, att det verkligen lönar sig!
Jag tilldelades priset för bästa hosemanchip utnämnd av tävlingsledare, funktionärer och medryttare med motiveringen att jag var en duktig ryttare även om det inte leder till placering, rider mjukt och som alltid var mycket trevlig mot funktionärer, medryttare och anhöriga.
När jag sedan fick priset sa de en gång till att det var många som nominerat mig och jag blev ju självklart helt överlycklig!
I ärevarvet sen gick Pee Wee jättefint och bar upp sin rosett med stolthet, hihi gulle!
 
Det var verkligen härligt att få detta pris speciellt efter den helgen där det gått så mycket upp och ner med tankarna snurrande hit och dit! Tänk att andra människor har nominerat mig och tyckt att jag varit värd detta pris!
Jag var och är superglad och stolt över mitt pris och min prestation, och jag vill tacka alla som har nominerat mig och alla som stöttar mig, familjen, min tränare Helena och hennes man Ingemar och mina kära vänner, det betyder verkligen supermycket för mig! Kram till er alla
Det man vann var ett presentkort på sf bio på 400 kr och så fick man rosett och blommor, toppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0