Bästa känslan på länge!

En sån otrolig känsla jag fick på träningen idag har jag inte haft på ett tag! Pee Wee var verkligen kanon fin!
Helena satte på ett par sporremmar på framvalvet som jag skulle hålla i med ytterhanden i varje varv, det gjorde att handen kom på plats och att man kunde trycka sig ner i sadeln och sitta kvar lättare när man behövde.
Vilken skillnad det blev, det är verkligen något jag rekommenderar!
 
I vänstervarvet, som är vårt lättare varv, så fick jag bara ett jättebra stöd. Men det gjorde verkligen stor skillnad i högervarvet, som är vårt svårare varv, då jag gärna lättar och leder med den tygeln istället för att ta halvhalter.
Men remmen gjorde så att jag inte kunde leda med den handen och då blev jag tvingad till att ta halvhalter och genom det blev Pee Wee såå mycket finare! Det kändes som en helt annan häst med massor av energi fram till handen och jag fick rida på ett annat sätt som var bättre och underlättade för oss båda.
Det är verkligen något jag ska fortsätta att rida med ett tag framöver så att jag vänjer mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0