Träningen för Susanne Barup

Jag började med att rida fram på utebanan, jag hade planerat att skritta + rida fram i 30 min, men det blev bara 15 min. Pee Wee kändes helt okej, hon var fortfarande lite stel och ville inte riktigt som jag hela tiden men jag gjorde några övningar och då blev hon fin!
För att få loss henne gjorde jag slutor innanför spåret i galopp och även serpentiner där jag gjorde enkla byten över medellinjen, tack vare dessa två övningar fick jag mycket mer koll och kontroll på henne!
Det var även riktigt varmt ute så efter att bara ridit i dessa 15 minuterna så var Pee Wee plaskblöt.
 
När vi kom in i ridhuset och skulle köra igång träningen så bad jag om att få träna galoppen och skolorna i traven, så då började vi med traven. Skolorna gick faktiskt väldigt bra direkt, det jag skulle tänka på bara var att hon skulle ha framdelen före.
I galoppen sen kände jag hur trött Pee Wee blev men hon kämpade på! Där tränade vi mest på att få med yttersidan så i te.x volter fick jag ställa utåt och sen när volten nästan var klar skulle jag ställa inåt igen.
Pee Wee var jättefin men lite seg i slutet och det kan jag verkligen förstå! Det var verkligen varmt i ridhuset och det fanns inte en enda del av schabraket som var tort när vi var klara, haha!
 
Susanne tyckte att hon har blivit väldigt fin sedan sist hon såg henne och det kan jag verkligen hålla med om!
Det vi skulle träna på nu var att hitta balansen och rida mer samlat.
Jag är i alla fall nöjd med gårdagens träning och jätteglad över att Susanne tyckte att det blivit sån skillnad på Pee Wee!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0