Träffa mina efterlängtade vänner idag!

Idag steg jag och mamma upp tidigt och åkte ut till stallet så jag kunde rida och så innan hon själv skulle iväg och träna. Dressyrpasset med Pee Wee idag gick otroligt bra! Min nya taktik funkar tydligen ;)
Jag red först utan spö i början och värmde upp henne ordentligt med tempoväxlingar. Hon lyssnade fint och var verkligen nöjd! De sista 10 minuterna ville jag ändå pressa henne lite så då tog jag ett spö och använde det som en påminnelse i vissa rörelser när mina ben inte räcker till. Mina ben är väldigt långa på henne men jag är ändå väldigt aktiv och noga med att hon ska lyssna på dem, men ibland i vissa lägen hinner jag inte och då är det bra att ha ett spö i handen som kan hoppa in när det behövs. 
Jag gjorde galoppslutor på en rak linje innan för spåret för att pressa henne lite och jag måste säga att hon var riktigt riktigt duktig! Hon sa inte emot alls utan hon gjorde exakt allt jag bad henne om! Hon fick såklart väldigt mycket beröm under just detta ridpasset för att hon ska förstå att det är helt rätt att hon ska vara så positiv till arbetet! Jag måste säga att hon verkade riktigt nöjd själv med både hennes egen och min prestation efter, haha!
 
I eftermiddag ska jag iväg och träffa tjejerna! Det känns som det var evigheter sedan jag träffade dom så det ska bli riktigt roligt och mysigt! Vi ska spela julklappsspelet bland annat, så nu måste jag sätta mig ner och försöka komma på några bra rim till mina julklappar. 
Jag och tjejerna på isen förra veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0