Dagstorp RF 10/2

Bättre sent än aldrig
 
Tänkte sammanfatta tävlingen lite i söndags. Båda framridningarna gick jättebra! På den första framridningen gjorde jag alla rörelser som kom i både LA: P1 och Fei inldeande.
När vi kom in på banan till LA:P1 så kändes hon jättefin! Hon blev lite spänd uppe vid domaren vid luckan i väggen där dom satt, hon var även ganska rädd för något på den ena långsidan, men det funkade ändå! Vi hade inte någon direkt miss men jag kände att hon dök lite i avbrott och halter, alltså lite framtung, men vi fick fina 66,3%!
 
Till andra klassen gjorde jag i stort sätt inga rörelser på framridningen utan där var det bara fokus på att hon skulle bära sig själv bättre! Det gick superbra och jag gjorde mycket övergångar mellan alla gångarter!
Inne på banan till FEI Inledande blev hon lite spänd igen, men ändå mindre spänd än till första klassen. Vi har aldrig ridit på lång bana förr och hon tyckte att det var superkonstigt att hon fick hela ridhuset för sig själv, men som sagt när hon fått se lite i ridhuset och fattat att hon skulle vara i hela så gick det hur bra som helst!
Ritten gick bra men tyvärr fick vi 3 stora missar. I halterna i början och i slutet tog hon ett steg bakåt med ena bakbenet, jag gjorde nääästan halt uppe vid domaren för att jag inte visste vilket håll jag skulle svänga men svängde till sist vänster och det var rätt, och undertiden jag var så glad för att jag valde rätt håll så red jag förbi ryggningen.. haha hur lyckas man?!
Efter det gick det bra och även galoppen gick väldigt bra, speciellt volterna. I de enkla bytena så blev hon lite för taggad på slutet så hon ville knappt skritta! haha min lille skrutt ♥
Slutresultatet blev 63,3% och jättefina kommentarer av domaren!
 
Jag kan säga att jag är sååå nöjd med tävlingen! Hade det kunnat gå bättre?!
Bilden är tagen av min bästavän som var gullig och kom och tittade, Julia Wesen

Kommentarer
Anonym skriver

Kan du inte lägga ut filmerna från tävlingen, om du har har såklart?:)

Svar: tyvärr hade jag inte med kameran :/
Frida Fransson

Skrivet: 2013-02-13 // 18:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0